dan wil ik met alle plezier het beheer van je woning doen en ervoor zorgen dat je helemaal geen kosten zal hebben (maar ook geen opbrengsten) .Ik moet Vandebos hierin bijtreden.
We mogen al blij zijn als de jaarlijkse kosten/belastingen enz gedekt worden. Van winst maken is er bij ons helemaal geen sprake.
M.a.w. de huurder dient dan enkel om de belasting op leegstand te omzeilen , foei foeiAlle respect Stone, maar aan de andere kant staande heb ik het spijtig genoeg al maar al te vaak meegemaakt dat het op het einde van het verhaal de verhuurder is die betaalt voor de fratsen van de huurder...
Sorry, maar als het beestje meer weegt dan 15kg kijk ik uit naar de volgende kandidaat-huurder, net zoals ik weiger een drie slaapkamer woning te verhuren aan een gezin met meer dan drie kinderen.
Soms heb ik de indruk dat een huurder maar al te makkelijk vergeet dat die eigenaar hem in vertrouwen een goed van gemiddeld meer dan € 160.000 in bruikleen geeft voor een gemiddelde prijs van amper 4% op jaarbasis. Je mag als eigenaar van geluk spreken als er na belastingen, heffingen, onkosten en verzekeringen nog 1.5% van overblijft.
Waar zit dan de winst? In de meerwaarde als je het pand verkoopt.
Pakweg 95% van de huurcontracten bevatten een clausule die het verbod tot het houden van dieren bevat. Begrijp ik het nu goed dat jij, met het dier dat jij hebt, en dat eerlijk gezegd niet hetzelfde is als een kat qua "mogelijke overlast", je zelf reeds met de deur in huis valt door te zeggen dat je een hond hebt ? Als de verhuurder zelf geen clausule i/h contract zet dat het verbod tot het houden van huisdieren inhoud, wil dat zeggen dat het hem toch niet interesseert ? Je bent in elk geval niet wettellijk verplicht om het te melden.Mijn vriendin en mijzelf zoeken al meer dan een jaar een huurwoning, na een helse tocht van tientallen huizen te hebben bezocht, kruisverhoor van de makelaars en eigenaars, worden wij telkens de deur gewezen wanneer wij melden dat wij een hond hebben. Niet altijd onmiddellijk maar soms vragen ze eerst, "welke soort hond is het?" Dan komt het ... onze hond is een kruising tussen een American Stafford & Mechelaar waarop er altijd fel gereageerd wordt en daar gaat onze kans op een woning. Na zo lang te hebben gezocht,bezocht, ... begint het stilletjes aan op mijn zenuwen te werken (en die van mijn ouders ook omdat ik nog altijd in het ouderlijk huis woon) dus daarom had ik graag geweten als ik wel eigenlijk wettelijk verplicht bent om te melden dat ik een hond heb, persoonlijk vind ik dat een vorm van discriminatie (dat kan ook zijn omdat ik nu zo verbitterd bent) aangezien ik geen gelijke kans krijg. Wat kan er gebeuren als ik niets zeg over mijn hond en later wordt er ontdekt dat ik wel 1 heb? Ik ben ten einde raad ...
Nee, TS moet in dit geval zelf weten wat hij gaat doen. Hij zit met een zwaar probleem, want het is geen klein dier waar hij mee zit. Hij zal blijven zoeken, en de kans is echt miniem dat hij een verhuurder vind die er geen bezwaar zal tegen hebben dat hij zo'n grote woef onderdak wil geven in zijn woning. Op een bepaald ogenblik word je door omstandigheden als huurder verplicht om even de mogelijke gevolgen van je daad (de leugen) te negeren.TS speelt best open kaart en er zullen nog meer afwijzingen volgen, hoe spijtig dit ook is.