vraagje ivm huur

koen999
Topic Starter

vraagje ivm huur

#1 , 05 okt 2006 12:27

hallo, ik heb een studio in gent die ik verhuur telkens met contract voor een periode van een jaar.

Mijn vraag is , stel dat een huurder blijft, en dit bvb gedurende 2 of 3 opeenvolgende jaren, en ik sluit dus telkens een huurcontract af voor 1 jaar

valt dat dan nog onder de wettelijke bepalingen voor een huurcontract van korte duur? of valt dat automatisch onder de 3 - 6 - 9 bepalingen?

mvg

koen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TAS

#2 , 05 okt 2006 16:50

?Art.3.? 6. In afwijking van ? 1 kan de huurovereenkomst schriftelijk worden gesloten voor een duur die korter is dan of gelijk aan drie jaar?Niettegenstaande enig andersluidend beding of andersluidende overeenkomst, wordt bij ontstentenis van een tijdig betekende opzegging of indien de huurder het goed blijft bewonen zonder verzet van de verhuurder, zelfs in de veronderstelling dat een nieuwe huurovereenkomst wordt gesloten tussen dezelfde partijen, de huurovereenkomst geacht te zijn aangegaan voor een duur van negen jaar te rekenen van de datum waarop de aanvankelijke huurovereenkomst van korte duur in werking is getreden??(Woninghuurwet 20 februari 1991).

koen999
Topic Starter

#3 , 05 okt 2006 17:43

ok hieruit versta ik
dat de huurovereenkomst voor 9 jaar is aangegaan zo er geen opzegging of verzet is vanwege de verhuurder ,
zelfs al werd er een tweede of een derde huurcontract van slechts een jaar afgesloten.

Klopt dit ?

Of betekent "Niettegenstaande enig andersluidend beding of andersluidende overeenkomst" dat als er een tweede huurcontract van een jaar werd afgesloten de overeenkomst dan ook slechts een jaar duurt?

Reclame

Terug naar “Huren”