Dringend aub: Toegang tot elektriciteits- en watermeter
Geplaatst: 07 apr 2010 11:03
Beste,
sinds 1/02/2010 huur ik samen met mijn vriendin een appartement op het gelijkvloers. Voordat wij daar gingen wonen, wilden we een contract afsluiten met een elektriciteitsleverancier, maar daarvoor hadden we de EAN-nummer nodig van de meter. Blijkbaar kon de huurder die er op dat moment inzat ons die niet geven, want hij kon niet in de kelder bij de meter omdat de deur afgesloten was. Na veel aandringen bij het immokantoor en de huisbaas hebben we deze code dan toch kunnen bemachtigen en zonder problemen ons contract bij de maatschappij kunnen afsluiten.
So far, so good. Maar wij wonen daar nu reeds een tweetal maanden en nog steeds kunnen wij niet in de kelder. Stel, de waterleiding springt of er is een lek, dan kunnen wij niet eens de kraan gaan toedraaien. Stel, onze elektriciteit valt uit, dan kunnen wij niet eens aan de meter/zekeringenkast om alles terug op te zetten.
Ik heb het immokantoor al gemaild (mét ontvangsbevestiging) dat wij graag zouden hebben dat die deur openblijft, maar tot op vandaag is er geen reactie gekomen.
Mijn vraag is redelijk duidelijk:
Bestaat er een juridische basis waardoor wij het immokantoor/huisbaas kunnen verplichten om ons toegang te verlenen tot de kelder? Moet hij ons trouwens toegang verlenen tot de kelder?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Met vriendelijke groeten,
Simon en Karin
sinds 1/02/2010 huur ik samen met mijn vriendin een appartement op het gelijkvloers. Voordat wij daar gingen wonen, wilden we een contract afsluiten met een elektriciteitsleverancier, maar daarvoor hadden we de EAN-nummer nodig van de meter. Blijkbaar kon de huurder die er op dat moment inzat ons die niet geven, want hij kon niet in de kelder bij de meter omdat de deur afgesloten was. Na veel aandringen bij het immokantoor en de huisbaas hebben we deze code dan toch kunnen bemachtigen en zonder problemen ons contract bij de maatschappij kunnen afsluiten.
So far, so good. Maar wij wonen daar nu reeds een tweetal maanden en nog steeds kunnen wij niet in de kelder. Stel, de waterleiding springt of er is een lek, dan kunnen wij niet eens de kraan gaan toedraaien. Stel, onze elektriciteit valt uit, dan kunnen wij niet eens aan de meter/zekeringenkast om alles terug op te zetten.
Ik heb het immokantoor al gemaild (mét ontvangsbevestiging) dat wij graag zouden hebben dat die deur openblijft, maar tot op vandaag is er geen reactie gekomen.
Mijn vraag is redelijk duidelijk:
Bestaat er een juridische basis waardoor wij het immokantoor/huisbaas kunnen verplichten om ons toegang te verlenen tot de kelder? Moet hij ons trouwens toegang verlenen tot de kelder?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Met vriendelijke groeten,
Simon en Karin