Een (Amerikaanse) vriendin van mij heeft de voorbije maanden een kot gehuurd in Leuven. Blijkbaar was dit zonder contract, vertelde ze me gisteren? Vlak voor ze vertrok, heeft ze geprobeerd een regeling te treffen voor de terugbetaling van de waarborg, maar dat is niet in orde geraakt (ze wou het cash, maar dat kon niet zei de huisbaas, enz.). Ze heeft nu de sleutels aan mij gegeven en gevraagd of ik het kon regelen, want ze is terug thuis nu.
Het probleem: ze denkt dat de kotbaas de waarborg niet zal storten nadat ik de sleutels teruggegeven heb, en dat ze niet zal kunnen bewijzen dat ze daar een kot gehuurd heeft dus dat ze haar waarborg kwijt zal zijn.
Ik heb de huisbaas gebeld en het leek mij een betrouwbare man, hij zei ook dat de kamer in orde was dus dat ze zeker al haar geld zou terugkrijgen, maar mijn vriendin zou liever hebben dat ik met hem afspreek en hem een papier of zoiets laat tekenen waarin hij zegt dat hij de waarborg zal terugbetalen. Of dat ik hem vraag om eerst te storten en dan pas de sleutels teruggeef.
Persoonlijk zou ik er liever niet te veel heisa rond maken en gewoon die sleutels in de brievenbus deponeren, zoals hij me zei, en dan zal hij de storting wel uitvoeren denk ik? Maar wat als hij dat niet zou doen? Heeft ze dan een poot om op te staan?
Alvast bedankt voor de reacties!