Hoe weet ik dat de appartementseigenaar het appartement heeft geregistreerd?

Moatassem
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Hoe weet ik dat de appartementseigenaar het appartement heeft geregistreerd?

#1 , 09 mar 2025 22:22

Beste

Ik heb op 01/02/2025 een contract getekend. Nu heb ik een bericht naar de huiseigenaar gestuurd waarin ik hem vertel dat ik ga vertrekken. Nu ik de wetten lees met betrekking tot het beëindigen van het contract, ontdekte ik dat ik het appartement kan verlaten zonder de opzegtermijn van drie maanden te betalen in het geval dat de huiseigenaar het contract niet heeft geregistreerd. De vraag is hoe weet ik of de eigenaar het contract heeft geregistreerd of niet?

Met vriendelijke groeten
Moatassem

Thomas Morus

#2 , 09 mar 2025 23:01

Daar kunt u zich niet op beroepen want verhuurder heeft 2 maanden tijd om te registreren.
U moet geen drie maar 6 maanden betalen.
Want er is niet alleen de ipzegperiode van 3 maanden maar daarbovenop nog 3 maanden schadevergoeding. 6 maanden in totaal.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Thomas_A

#3 , 10 mar 2025 09:16

U kan dit nakijken via de MyMinFin site.

Maar zoals gezegd, is de tijd die de verhuurder heeft om te registreren nog niet verstreken.

Reclame

LennieK

#4 , 11 mar 2025 10:48

Je kan inderdaad nog niet beroepen op de maatregelen die het gevolg zijn van niet-registratie want de uiterste termijn voor registratie is nog niet voorbij.

Is het niet eenvoudiger om in onderling overleg met de eigenaar iets op papier te zetten? In plaats van een opzeg te geven

Terug naar “Huren”