Verhuurder vermist en betaald geen huur.

Els Magerman
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verhuurder vermist en betaald geen huur.

#1 , 18 nov 2024 10:39

Beste

Ik verhuur sinds 1/11/2023 mijn huis in Ledeberg. De huurster heeft de huur niet betaald deze maand.

Na meermaals telefonsich contact , geen gehoor en ook geen reactie op een aangetekende zending.

Na contact met de wijkagent blijkt de huurster verdwenen te zijn en zijn er er mee bezig. Meer mocht de wijkagent niet zeggen.

Mijn vraag is nu wat moet ik als verhuurder nu ondernemen in deze situatie?

Het vredegerecht inschakelen om de achterstallige huur te kunnen terugvorderen?

Ik heb begrepen als er geen reactie komt van de huurder ik naar de vrederechter mag stepen voor de ontbinding van de huurovereenkomst?

Iemand een stappen plan wat er in zo een geval moet gebeuren?

mvg Els

mava105

#2 , 18 nov 2024 11:40

1 maand huurachterstand is niet genoeg voor een verbreking huurcontract. Aangetekende brieven sturen na 2 maanden achterstand. Niets belet u echter al een even te gaan aanbellen bij het huis.

Els Magerman
Topic Starter

#3 , 18 nov 2024 12:27

Beste

Bedankt voor de info , de wijkagent melde me dat de verhuurster vermist is en geen verdere info wou geven.
Maar we wachten verder af en hopen alvast dat de huursters niks ernstig is overkomen.

Reclame

bosprocureur

#4 , 18 nov 2024 13:34

Ook nog meegemaakt, in dezelfde gemeente.

Bent u zeker dat die huurster niet "verhuisd" is naar b.v. Nieuwe Wandeling ?

Als u de huurster nu laat oproepen (ontbinding huurcontract) voor het vredegerecht, is de kans reuzegroot dat die zaak pas voorkomt in 2025, en dus op dat ogenblik met de benodigde twee maand achterstal.

Succes !

Terug naar “Huren”