Huren als werkstudent

Marie_Nob
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huren als werkstudent

#1 , 13 nov 2024 00:10

Beste

Ik ben momenteel afgestudeerd van de bachelor en een master aan het volgen in deeltijds onderwijs. Momenteel is mijn hoofdstatuut nog voltijds student en heb ik een studentenjob.

Volgend academiejaar zou ik graag met mijn vriend gaan samenwonen in het huis van zijn opa die onlangs naar een woonzorgcentrum is gegaan.

Momenteel is het plan dat mijn vriend (die dan met zijn eerste job start) het huis zal huren van zijn opa. En dat ik dan daar ook woon en insta voor een deel van de kosten. Maar wel nog gedomicillieerd blijf bij mijn ouders. Ik zou dan tegen dan meer gaan werken en het statuut van werkstudent aanvragen, zodat ik die kosten wel kan dragen. Met als doel om niet meer financieel afhankelijk van mijn ouders te zijn.

Ik moet nog drie jaar studeren aangezien ik deeltijds de master volg. Dus ik wilde graag nog werkstudent kunnen zijn gedurende die periode.

Nu is de vraag of dit wel kan en hoe ik dit het beste aanpak? Ik vraag me ook af hoe ik dit het beste met mijn vriend regelen zodat ik nog wel iets van rechten heb.

Groetjes
Marie

Reclame