verhuurder verplicht mij studio te ontruimen voor verbouwing

Alexis
Topic Starter

verhuurder verplicht mij studio te ontruimen voor verbouwing

#1 , 26 jul 2006 20:58

Mijn verhuurder wil verbouwingen doen aan mijn studio. Hij wil er een nieuwe laminaatvloer in leggen en vraagt daarvoor dat ik mijn hele studio ontruim, d.w.z. de hele vloer vrijmaak. Ik ben tevreden met de vloer die er nu ligt. Het enige wat wel moet gebeuren is nieuwe bekleding leggen in de slaapkamer, omdat daar het tapijt weggehaald is wegens schimmel.
Maar hij wil alles ineens laten doen om kosten te besparen.
Ik zie dat niet zitten omdat het al binnen 2 weken moet gebeuren en ik wel andere dingen te doen heb dan te verhuizen.

Kan ik weigeren en eisen dat hij het pas doet als ik verhuis? Zodat hij nu enkel nieuwe vloerbekleding in mijn slaapkamer legt en de rest laat zoals het is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper

#2 , 27 jul 2006 14:12

ik kan erin komen dat de eigenaar alles in ??n keer wil doen
het is immers niet zeker dat wanneer jij wil verhuizen, hij hetzelfde laminaat niet meer vind

wat ik raar vind is dat je daarvoor de studio moet leegmaken
met de moderne laminaten is het nl zo dat je direct wanneer ze gelegd zijn er je meubels kan opzetten
je begint dus aan ??n kant van de kamer en verhuist je meubels gelang de noodzaak
dat is hoe ik een volledig appartement gedaan heb, zonder ??n meubel eruit te halen

mss kan je dit eens bespreken met je huisbaas
als je zegt dat je zult helpen bij het leggen van het laminaat en het verhuizen van de meubels, geeft hij mss zelfs korting op je huurprijs van die maand

dat 'weigeren' zou ik niet doen, omdat hij dan zelfs zou kunnen overgaan tot het buitenzetten van de huurder wegens noodzakelijke verbouwingen

tenzij je wilt verhuizen is dit wellicht niet echt te overwegen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Terug naar “Huren”