Ik heb een pand gekocht met een huurder in. Omdat het een EPC G was, ben ik verplicht om renovatie werken uit te voeren. Ik heb dan besloten om alles te renoveren zodat het een EPC A wordt.
Ik heb de procedure gevolgd die staat beschreven ( 6 maand, + reden , + bestek, ... )
Het pand zou leeg moeten zijn op 1/10/2024 en ik heb een tweetal weken nog eens gepolst bij de huurder en alles zou in orde zijn voor een sleuteloverdracht op 30/9.
Nu laat hij mij zaterdag weten dat de verhuisfirma niet is komen opdagen en hij geen idee heeft wanneer de inboedel weg zal zijn. Blijkbaar is hij ondertussen wel verhuisd. Nu heb ik al de werkmannen on hold gezet totdat het pand ontruimd is.
Hij heeft mij net gecontacteerd en omdat hij werkt in shiften, zal het pas ten vroegste 10/10 leeg gemaakt worden.
Ik vermoed dat ik genoeg heb om een schadevergoeding te eisen wegens bezettingsschade? Of bezie ik dit verkeerd?
Indien niet, Hoe bereken ik dit? Dagprijs berekenen gebaseerd op zijn huurprijs en dat aftrekken van de waarborg?