Roerend beslag bij huur winkelpand

jean.valmont
Topic Starter
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Roerend beslag bij huur winkelpand

#1 , 26 aug 2024 16:11

Hallo,

Ik verhuur een winkelpand en plots is het winkelpand verzegeld.
Ik kan de huurder niet bereiken en er staat een nummer op van de politie.
Als ik naar de politie bel, krijg ik geen verdere informatie! Ik mag dus niet weten over wat het gaat en hoelang het nog duurt.

Als ik contact opneem met de advocaat van de huurder, krijg ik hetzelfde antwoord.

Bij het appartement dat hij huurt (bij iemand anders), zijn ze zijn motor en andere zaken komen ophalen. Het appartement is niet verzegeld.

1)Waarom mag ik van niets weten?
2) Hoelang kan dit duren? Wanneer mag ik in mijn eigen pand binnen?
3) Waarom halen ze de roerende goederen niet uit mijn pand? Dit konden ze wel doen bij het appartement.

Alvast bedankt.

#2 , 26 aug 2024 17:17

Men zegt niets wegens het geheim van het onderzoek.

Het is niet omdat er beslag gelegd werd dat het huurcontract niet meer loopt.

Men zal de goederen niet verwijderen omdat ze voor het onderzoek niet van belang zijn

Thomas_A

#3 , 26 aug 2024 21:22

Wordt de huur nog betaald? Zo ja, heeft u er inderdaad weinig mee te maken dat het verzegeld is.

Reclame

jean.valmont
Topic Starter

#4 , 27 aug 2024 12:18

Wordt de huur nog betaald? Zo ja, heeft u er inderdaad weinig mee te maken dat het verzegeld is.
Nee, de huur wordt niet meer betaald. Het zou mij anders inderdaad niet veel kunnen schelen. :lol:

Er is al maanden niemand meer geweest, de brievenbus puilt uit van de brieven.

jean.valmont
Topic Starter

#5 , 27 aug 2024 12:21

Men zegt niets wegens het geheim van het onderzoek.

Het is niet omdat er beslag gelegd werd dat het huurcontract niet meer loopt.

Men zal de goederen niet verwijderen omdat ze voor het onderzoek niet van belang zijn
Ik vind het raar dat er niemand dus weet waar het over gaat.

Er staat in de brief naast de verzegeling dat het gaat om de politie 'afdeling eigendom - cybercrime'. Ik weet niet wat daar mee bedoeld wordt. Oplichting via telefoon, e-mail ofzo?

Als die goederen niet van belang zijn, waarom wordt het pand dan verzegeld?

#6 , 27 aug 2024 13:02

Ongetwijfeld genoeg mensen die weten waarover het gaat. Alleen gaan ze dat niet aan uw neus hangen.

Franciscus

#7 , 27 aug 2024 15:48

En mogen ze dat trouwens niet.
Als u het PV nr hebt wat is dat nummer zoiets als BX. parketcode. politiezonecode. rest van geen belang voor ons maar die drie delen wel.

Is de huurder al aangetekend in gebreke gesteld wegens niet betalen huur?
Procedure beëindigen huur al gestart?

jean.valmont
Topic Starter

#8 , 27 aug 2024 22:22

En mogen ze dat trouwens niet.
Als u het PV nr hebt wat is dat nummer zoiets als BX. parketcode. politiezonecode. rest van geen belang voor ons maar die drie delen wel.

Is de huurder al aangetekend in gebreke gesteld wegens niet betalen huur?
Procedure beëindigen huur al gestart?
Hoe kan ik aan die PV geraken? Ik weet van geen PV.

Ik heb hem inderdaad al in gebreke gesteld, maar geen antwoord. Ik denk dat ie nog altijd in gevangenis zit.

Ik heb de procedure voor beëindiging huur niet opgestart. Waarom zou ik? Ik kan toch niet binnen in mijn pand en kan het dus niet verhuren aan iemand anders. Nu heb ik nog altijd recht op de huur. Wie weet hoelang het nog duurt eer de zaak is opgelost.

Franciscus

#9 , 31 aug 2024 18:21

Dat nr kan de politie wel meedelen.
Wie heeft zegels gelegt? Staat daar een nr op de brief. Anders starten bij lokale politie .

Is er al iets gestart via burgerlijke rechtbank voor de huurprocedure?
AS aan zaakvoerder o.a.

jean.valmont
Topic Starter

#10 , 03 sep 2024 09:52

Dat nr kan de politie wel meedelen.
Wie heeft zegels gelegt? Staat daar een nr op de brief. Anders starten bij lokale politie .

AS aan zaakvoerder o.a.
Er staat een telefoonnummer bij van de gerechtelijke politie. Afdeling eigendom - cybercrime. Zal dus niets met drugs te maken hebben? Ik weet niet waar die dienst zich precies mee bezig houdt. Eigendom en cybercrime??? :?
Als ik bel, antwoordt politie dat ze niets mogen zeggen! :shock:

Ik ben nog niets gestart voor huurprocedure. Wat brengt het op als het contract ontbonden wordt, ik mag toch niet binnen en kan het dus niet verhuren aan iemand anders.

Wat bedoelt u met AS aan zaakvoerder o.a.?

mava105

#11 , 03 sep 2024 12:15

AS aan zaakvoerder o.a.
Je moet daarvoor toch niet wachten tot de weet wat er gebeurd. Dat is totaal verloren tijd. Als nu de zaak wordt vrijgegeven, moet jij nog beginnen de huurverbreking te vragen. Als je die al hebt, kan je onmiddelijk na vrijgave over de winkel beschikken.
je verliest hier zeker 2 maanden tijd.

jean.valmont
Topic Starter

#12 , 03 sep 2024 16:01

AS aan zaakvoerder o.a.
Je moet daarvoor toch niet wachten tot de weet wat er gebeurd. Dat is totaal verloren tijd. Als nu de zaak wordt vrijgegeven, moet jij nog beginnen de huurverbreking te vragen. Als je die al hebt, kan je onmiddelijk na vrijgave over de winkel beschikken.
je verliest hier zeker 2 maanden tijd.
Het contract loopt toch nog altijd, dus is hij mij huur verschuldigd. Wie weet hoelang het nog duurt eer de zaak wordt vrijgegeven. Wie zegt dat hij de zaak niet verder zet?

Terug naar “Huren”