Huisvesting verbied

Jerovanja
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huisvesting verbied

#1 , 04 aug 2024 07:00

Hallo, Mijn vrouw en ik huren al 30 jaar een sociaal app, en al evenveel jaren verbied de huisvesting dat er aan de WC en badkamerdeur aan de bovenrand van deze deuren een kapstok met deurhaken hangt die speciaal voor dit doel verkocht wordt.
Het iets met aan de voorkant 6 haken voor bvb kamerjas of handdoek, met aan de achterkant twee haken aan om aan de bovenrand van een deur te hangen.
Maar mag een huisvesting dit wel verbieden?
Ik dacht dat de huurders die voor de huur betalen toch het huisrecht hadden, de huisvesting echter beweerd dat zij mogen als eigenaren mogen bepalen wat er waar wel of niet aan hun deuren hangt.
Dus, ja, zij noemen dit hun deuren, waar ik dus huur voor betaal.

Zie voorbeeld over het onderwerp: Schermafbeelding 2024-08-04 om 06.59.48

Jerovanja
Topic Starter

#2 , 04 aug 2024 07:00

Hallo, Mijn vrouw en ik huren al 30 jaar een sociaal app, en al evenveel jaren verbied de huisvesting dat er aan de WC en badkamerdeur aan de bovenrand van deze deuren een kapstok met deurhaken hangt die speciaal voor dit doel verkocht wordt.
Het iets met aan de voorkant 6 haken voor bvb kamerjas of handdoek, met aan de achterkant twee haken aan om aan de bovenrand van een deur te hangen.
Maar mag een huisvesting dit wel verbieden?
Ik dacht dat de huurders die voor de huur betalen toch het huisrecht hadden, de huisvesting echter beweerd dat zij mogen als eigenaren mogen bepalen wat er waar wel of niet aan hun deuren hangt.
Dus, ja, zij noemen dit hun deuren, waar ik dus huur voor betaal.

mava105

#3 , 04 aug 2024 10:02

Als je hiervoor schroefgaten maakt in de deur, kan het zijn dat ze een nieuwe deur gaan eisen op einde huur, (rekening houden met vetusteit!!!) tenzij je de gaten goed kan herstellen. Als je geen gaten moet maken in de deur, kunnen ze niets verbieden. Heb hier zelf een dergelijke kapstok van IKEA , die gewoon hangt aan 2 haken over de deur bovenaan. Zijn gewoon af te haken, en laten geen schade achter na gebruik.

Reclame

Freec

#4 , 04 aug 2024 13:24

Het is natuurlijk wel zo, dat deuren niet gemaakt zijn om spullen aan op te hangen.
En het zijn ook hun deuren, jij huurt ze alleen. Als het uw deuren waren, mocht je ze meenemen bij verhuis.

Maar zolang je het appartement teruggeeft in de staat zoals je het gekregen hebt, zonder extra schade, kunnen ze niks maken.

Terug naar “Huren”