cattery

dwm
Topic Starter

cattery

#1 , 18 jul 2006 13:41

Ik verhuur m'n woning met een huurcontract waarin huisdieren zijn toegelaten,omdat de huurder 2 honden(buiten in een ren die aanwezig was) en een poes meebracht.
Ondertussen blijkt dat de huurder 7 honden en meer dan 10 poezen meebracht. Zij blijken ook een cattery te hebben die ondergebracht is in de living en waarschijnlijk ook in de slaapkamers. dit laatste weet ik niet zeker,daar ik geen toegang tot de woning krijg.
Nooit gaat er een rolluik omhoog en dus wordt er ook nooit verlucht,want het zijn kantelramen.
Ik vrees het ergste,dwz stank en plekken op de parket,want de katten mogen nooit buiten...
De verhuurder lacht me vierkant uit wanneer ik daarover m'n ongenoegen uit,ze hebben zelfs de politie op me afgestuurd wegens bedreigingen,ze hebben me meermaals geantwoord:stuur een brief en zet ons buiten...
Ze wonen er 6 weken,en het is een contract van 9 jaar, wat kan ik doen??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 20 jul 2006 00:22

gaan naar de gemeente en vraag daar eens na of je huurder wel een vergunning hebben om zoveel dieren te houden.

Je hebt immers een toelating en een milieu-vergunning nodig om zoveel dieren te houden. Hebben zij die niet dan kan je een pv laten opmaken en de dieren via de rechtbank laten verwijderen.

raadpleeg ook wel even een raadsman/vrouw. die kan je dan juridisch bijstaan.

koen999

#3 , 08 nov 2006 09:15

wat laat,

maar zet in het vervolg een clausule in het huurcontract dat je huisdieren gedoogt maar dat deze toestemming precair is

(dwz dat je op ieder moment zonder motief de toestemming kan intrekken)

Reclame

Terug naar “Huren”