#1 , 07 sep 2009 23:55
Hallo daar,
De situatie is als volgt, ik trek vorige maand in in een appartment. De boiler staat er nog niet, na een week zonder boiler word die geinstaleerd. Werkt niet, dus nog een weekje wachten eindelijk warm water. Maar deze boiler is luid.Hij hangt aan de muur boven mijn toilet, en staat op 1 meter van de enige plaats in het appartment waar men realistisch een bed kan zetten.
Nu gezien ik deze af en op kon zetten, dacht ik er is geen probleem. Nu ontdek ik 2 dagen terug dat deze ene boiler het hele gebouw moet bevoorraden van warm water. (3 appartementen).
Het probleem is vrij duidelijk denk ik, ik kan niet slapen als die boiler aanstaat. De mensen (die over 10 dagen intrekken) boven mij hebben geen warm water als ik de boiler niet aanzet.
Ik heb de huisbaas hierop van op de hoogte gebracht, en hij zegt dat de pomp constant werkt en dat geregeld gaat worden. Ik geef als repliek "Ok dat die dan stil is als hij niet in gebruik is," maar mensen gaan nog altijd water willen in de winter snachts en dit gaat ervoor zorgen dat ik niet kan slapen." Hij weigerde hier repliek op te geven buiten "De pomp word gemaakt."
Nu zou ik graag willen weten. 1)Wat is de beste volgende stap?2) Kan ik weigeren de boiler aan te zetten als drukmiddel als er andere mensen in dit gebouw wonen. 3) Is dit een reden goed genoeg om te verhuizen zonder opzeg te betalen en waarborg terug te krijgen? 4) Is vragen/juridische stappen ondernemen voor de kost van de verhuis moreel rechtvaardig en realistisch om te verkrijgen?
Ik zit niet in met verhuizen, zelfs niet op mijn kosten. Maar 3 maand huur als opzeg is teveel van het goede.
iig, dank bij voorbaat.