horeca sleutel overdracht

sleuteloverdracht
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

horeca sleutel overdracht

#1 , 10 jun 2024 17:23

Hallo , ik zou zelfstandig willen worden en het horeca café waar ik interesse voor hebt wil deze wel regelen met een overdracht van sleutel omdat de bestaande contracten en huur en inboedel zo ook zijn geregeld door hem reeds 14 jaar geleden . De eigenaar van pand heeft al die jaren zelf geen inbreng gedaan en de huidige uitbater diende zelf in te staan voor onderhoud en aanpassing zijnde koeling en verwarming en nuts voorzieningen . Zelfs het interieur heeft de uitbater zelf gekocht en niet de eigenaar tevens een dranken leverancier .
Graag advies wat mij te wachten staat .
Mvg

mava105

#2 , 10 jun 2024 18:12

Al de door TS genoemde voorwerpen behoren toe aan het "HANDELSFONDS" en dat is meestal eigendom van de huurder, tenzij anders bepaald in het huurcontract

basejumper

#3 , 10 jun 2024 19:45

Niet doen. Laat een boekhouder de nodige controle doen. Want met zo een overname bent u ook overnemer van eventuele sociale schulden/RSZ/BTW.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Sirkii

#4 , 10 jun 2024 19:54

Zoals je weet is de huurwetgeving enkel van toepassing op residentiële verhuur. Handelshuur is wat je contractueel overeenkomt. Als je zelf niet beslagen bent betaal dan een advocaat om het contractvoorstel na te lezen.

Franciscus

#5 , 10 jun 2024 20:41

Kan u inderdaad best doen... Handelshuur verloopt anders dan woninghuur.
Is trouwens ook andere wetgeving en geeft veel meer mogelijkheden aan huurder / uitbater van de zaak.

https://www.ejustice.just.fgov.be/eli/w ... 003/justel

Terug naar “Huren”