huurovereenkomst voor studenten?

[Anke]
Topic Starter

huurovereenkomst voor studenten?

#1 , 17 jul 2006 12:43

Ik ben studente en huur samen met een vriendin de 2 bovenste verdiepingen van een huis.
De verhuurder heeft besloten dit volgend jaar aan iemand anders te verhuren. Ik vraag me af onder welke wetgeving de huurovereenkomst valt. In het contract staat vermeld dat het gaat om een appartement dat als 2 de hoofdverblijfplaats dient.
En hoe zit het met de opzeg? Moet die gegeven worden en binnen welke termijn? (in het contract staat enkel vermeld dat een huurhernieuwing moet worden aagevraagd,maar niks over opzeg)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fresh

#2 , 17 jul 2006 15:05

tja een 2e hoofdverblijfplaats is natuurlijk volstrekte nonsens, ofwel is iets een hoofdverblijfplaats ofwel niet. Dit is een pure feitenkwestie en u bent natuurlijk in een veel betere positie om daarover te oordelen. Gezien u kennelijk een studentenkamer huurt, lijkt het mij moeilijk om te spreken over een 'hoofdverblijfplaats', doch uiteraard niet uitgesloten.
Indien het niet als een hoofdverblijf kan worden beschouwd is het gemene huurrecht van toepassing

Reclame

Terug naar “Huren”