Verhuurder stuurt factuur vanuit eigen bedrijf voor onkosten

MiekeVDW
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verhuurder stuurt factuur vanuit eigen bedrijf voor onkosten

#1 , 06 feb 2023 12:36

Dag iedereen,

een paar maanden geleden is de huur van mijn moeder haar appartement opgezegd. Er is wat onenigheid over de onkosten die daaraan verbonden zijn, maar plots krijg ik een factuur voor al deze onkosten die vanuit hun bedrijf gestuurd is (met 21 % BTW), alhoewel het contract op naam van natuurlijke personen staat.

Is dit wettelijk? Ze hebben een aantal herstellingen uitgevoerd zonder mij eerst een offerte voor te leggen, en ondertussen is het appartement opnieuw verhuurd.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 06 feb 2023 13:04

ingaande en uitgaande plaatsbeschrijving opgesteld?

LeenW

#3 , 06 feb 2023 13:14

Eenmanszaak misschien?

Reclame

MiekeVDW
Topic Starter

#4 , 06 feb 2023 13:19

Eenmanszaak van de verhuurder, maar het huurcontract staat op naam van hemzelf en echtgenote.

Er is een (niet gedetailleerde) ingaande plaatsbeschrijving opgemaakt, en bij de uittredende plaatsbeschrijving was hun makelaar aanwezig, maar daarvan heb ik geen verslag ontvangen en heb ik dus ook niets kunnen ondertekenen.

RoySie

#5 , 06 feb 2023 13:28

Wat je moet doen is zo snel mogelijk de factuur protesteren per aangetekende zending en zeggen waarom dat je de factuur protesteert.
Je weet waarom de werken zijn uitgevoerd en wie was de opdrachtgever.
Als je niet goed kan schrijven, dan vraag je hulp. Bureau voor Juridische Bijstand (BJB) bij de Rechtbank, Bolivarplaats 20/bus 15, 2000 Antwerpen, kan je een gratis of gedeeltelijk betalen advocaat krijgen, afhankelijk van je inkomen.

LeenW

#6 , 06 feb 2023 14:12

Eenmanszaak van de verhuurder, maar het huurcontract staat op naam van hemzelf en echtgenote.
Er is geen verschil tussen de eenmanszaak en de privépersoon.

Thomas_A

#7 , 06 feb 2023 16:24

Bureau voor Juridische Bijstand (BJB) bij de Rechtbank, Bolivarplaats 20/bus 15, 2000 Antwerpen, kan je een gratis of gedeeltelijk betalen advocaat krijgen, afhankelijk van je inkomen.
Misschien hoort TS net als ik bij het handvol mensen die niet in Antwerpen wonen. Op te zoeken voor uw gerechtelijk arrondissement dus.

Franciscus

#8 , 06 feb 2023 20:01

Voor al diegene die niet in Antwerpen wonen.

https://www.prodeoadvocaat.vlaanderen/C ... e-Bijstand

Terug naar “Huren”