heb je iets te verbergen?Een kennis van ons wenst een appartement te huren, en naast de loonfiches vragen zij ook van die persoon dat hij een rapport van de Nationale Bank van België voorlegd (om te zien of hij al dan niet op de zwarte lijst staat??).
Nu vind ik persoonlijk de loonfiches al een grote inbreuk op de privacy, maar hoever gaan ze dan eigenlijk wel met het rapport van de NBB ??? Is dit wel legaal ??? Inbreuk op de privacy ?
deze reactie is toch wat dubbelzinnig. ik weet niet goed wat je bedoelt. als je deze wet goed vindt, dan zou het best zo zijn dat iedereen altijd weigert om al die informatie te geven. anders krijg je uiteindelijk de conclusie "o, hij beroept zich op die wet => hij heeft wel iets te verbergen en is niet te vertrouwen". en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn ?heb je iets te verbergen?
de wet op de privacy is er immers enkel gekomen om de peronen die iets te verbergen hebben te beschermen
Grapje zeker ? Hoe kun je nu zoiets voor de 2e maal zeggen ?Heb je iets te verbergen? De wet op de privacy is er immers enkel gekomen om de peronen die iets te verbergen hebben te beschermen
Ten eerste is het in dit geval niet de verhuurder die zoiets vraagt maar het immokantoor, en bovendien vragen de verhuurders in het algemeen ook zelden zoiets, en ten tweede zullen er wel andere middelen zijn om er zeker van te zijn om je geld te krijgen. Ten derde worden de huurders ook slimmer en gaan ze dus ook truukjes gebruiken en bvb valse getuigschriften gebruiken om toch maar dat app't of huis te kunnen huren. En ik betwijfel ten zeerste of dat dan later als een motief kan gebruikt worden om een kontrakt te ontbinden.De verhuurder wil er mss zeker van zijn dat hij na de eerste twee maanden nog geld zal krijgen
Zonder er ooit een cent voor te krijgen ? Niet slecht ! En wat is ooit ? Misschien hadden die beter een ander beroep gekozen ! Want een huis verhuren zonder er ooit een cent voor te krijgen, die wil ik best wel een maaltijd geven, omdat er denk ik geen zijn.Ik zou de huisbazen niet willen te eten geven die een huis 'verhuren' zonder er ooit een cent voor te krijgen door de huurwetgeving