Mijn grootmoeder merkte sinds 1 januari 2020 op dat het veiligheidsventiel van haar cv-ketel zich meermaals sloot. Hiervan hebben we de huisbaas meermaals in kennis gesteld (via telefoon en e-mail). Op aanraden van de huisbaas kwam er midden januari 2020 een loodgieter langs om vast te stellen wat het probleem met de cv-ketel was. Deze loodgieter stelde vast dat het veiligheidsventiel sloot omwille van een drukverlies. Op 6 februari 2020 kwam diezelfde loodgieter opnieuw langs om dit keer opzoek te gaan naar een lekkage. Na zijn controle stelde de loodgieter vast dat er zich onder het bad een lekkage bevindt. Na een formele ingebrekestelling te hebben verstuurd besloot de huisbaas om een soort pompje te laten plaatsen dat telkens water bijpompt zodat er geen drukverlies meer is. Probleem opgelost, maar...
30 september 2021 is er een waterbuis gesprongen, door een lek, in de kleine kamer met als resultaat dat mijn grootmoeder geen verwarming had en geen warm water. Nu heeft een loodgieter een noodoplossing voorzien zodat ze haar verwarming kan gebruiken, maar ze heeft nog steeds geen warm water. We hebben gevraagd wat ze gaan doen en de huisbaas heeft gezegd om enkel de buis die kapot is te herstellen. De oude leidingen, alsook het lek onder het bad worden dus niet hersteld.
We weten ook niet wanneer alles hersteld wordt en we vragen ons af of er een mogelijkheid is om een vermindering van huurprijs te vragen?
Alvast bedankt