?Art.1728ter.? 1. Behalve wanneer uitdrukkelijk overeengekomen is dat de aan de huurder opgelegde kosten en lasten in vaste bedragen worden bepaald, moeten ze met werkelijke uitgaven overeenkomen.Deze kosten en lasten moeten in een afzonderlijke rekening worden opgegeven.De stukken die van deze uitgaven doen blijken, moeten worden overgelegd.In het geval van een onroerend goed bestaande uit meerdere appartementen, waarvan het beheer wordt waargenomen door ??nzelfde persoon, wordt aan de verplichting voldaan zodra de verhuurder aan de huurder een opgave van de kosten en de lasten doet toekomen en aan de huurder of aan zijn bijzondere gemachtigde de mogelijkheid is geboden de stukken in te zien ten huize van de natuurlijke persoon of op de zetel van de rechtspersoon die het beheer waarneemt.?(B.W.=Burgerlijk Wetboek).
Het betalen van voorschotten kan contractueel vastgelegd zijn.Onderzoek zorgvuldig uw contract.
Bij de afrekening op einde boekjaar is het verbruik = voorraad aanvang boekjaar + leveringen in de loop van het boekjaar(wanneer ook) - voorraad einde boekjaar.
Bij einde huur in de loop van het boekjaar is het verbruik =voorraad aanvang boekjaar + leveringen in de loop van het boekjaar tot einde huur - voorraad einde huur.
Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in
http://just.fgov.be