#15 , 21 jun 2021 14:30
Nee, aanhorig bij het appartement is bijv. een garagebox, een privatieve kelder of berging, of bij een gelijkvloersappartement de tuin of koer.
Ik heb inderdaad eens van mijn oren gemaakt over mijn huisbaas in mijn vorige woning toen die op mijn privatieve koer stond, terwijl de fietsenberging die op mijn koer uitkomt gemeenschappelijk is. Ik zag dat je op iets dergelijks zinspeelde gisteren in het gesloten topic. Op mijn koer mocht hij inderdaad niet komen zonder toestemming, want die hoort bij mijn appartement, dus is een aanhorigheid. In de gemeenschappelijke delen heeft hij geen toestemming nodig, want die zijn gemeenschappelijk, die horen niet bij het een of ander, die zijn gemeenschappelijk.
Nu, één van de vragen in dit topic ging over de elektriciteit in de gemeenschappelijke delen, dat de huurder zelf moet zorgen voor een abonnement.
Dat ligt een beetje moeilijk, zou je denken. Welke huurder zou dan het abonnement moeten nemen? Die van het gelijkvloers, of een die hoger woont? Beste is dat dat op de eigenaar (bij 1 gebouw van dezelfde eigenaar) of zijn verantwoordelijke zijn naam komt om dan de rekening te verdelen tussen de diverse bewoners ...