elektriciteitsmeter huurwoning

wendyvandenborn
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

elektriciteitsmeter huurwoning

#1 , 28 jan 2021 15:22

Ik werk voor een energieleverancier en had contact met een klant nav enorm hoog, zelfs onrealistisch verbruik.
Na het nodige uitspitten van het dossier (zelfs foto's van de meterinstallatie) stel ik vast dat dit geen aansluiting is voor netsroom maar dat het hier om drijfkracht gaat via het hoogspanningsnet.
Na enkele gesprekken blijkt dat mevr een appartement huurt in een voormalig handelspand wat door de eigenaar omgebouwd werd naar enkele appartementen.
Ik kan perfect begrijpen dat de klant zelf (alleenstaande mama met 4 kindjes) hier niet voldoede kennis van heeft en het appartement gehuurd heeft ter goeder trouw.

De eigenaar van het pand heef mijn inziens het pand eigenhandig omgebouwd zonder aanpassingen te doen aan de elektriciteitsvoorziening. Kan en mag dit zomaar gezien het om particulier verhuur gaat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jan 2021 16:10

Ze kan bij de verhuurder/verkoper een klacht neerleggen voor onzichtbaar/verborgen, gebrek. Dat doet ze best aangetekend. En al zeker eens gaan horen bij de gemeente of er een omgevingsvergunning werd aangevraagd voor die opsplitsing.

CityBird

#3 , 28 jan 2021 16:59

Over wat voor een jaarverbruik spreken we dan (In kWh) ?

Heeft die woning elektrische verwarming?

Reclame

Terug naar “Huren”