Vocht in appartement.

brahman
Topic Starter

Vocht in appartement.

#1 , 08 nov 2020 17:53

Beste,

Eén van mijn huurders klaagt over van alles en nog wat. Er is telkens weer iets. Nu stelt ze een vochtprobleem aan de orde. Maar het is een vochtophoping die volgens mij van binnenuit komt en dus enkel door goed stoken en goed verluchten kan worden opgelost.
Hoe kan ik dit bewijzen en is er een expertise mogelijk van een deskundige die mij hierin kan helpen en eventueel ter plaatse kan komen om de zaak vast te stellen?

Mvg,
Brahman.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#2 , 09 nov 2020 00:05

Op welke manier is het probleem u bekend gemaakt ? ( mondeling , schriftelijk , aangetekend , email enz.. )
Wat is " vocht ophoping " ? Bent u reeds gaan kijken ( of zijn er foto's doorgestuurd ) .
Vocht kan overal vandaan komen - lekkend dak -lekkende vensters - sanitaire leidingen - waterleiding - bad overgelopen - condens wegens koken zonder dampkap - schimmel op de muren enz.. enz...
Om te weten welke " deskundige " u stuurt moet u eerst weten wat het probleem is .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 nov 2020 10:04

.........,condens wegens koken zonder dampkap - schimmel op de muren,

was goed drogen op kleerhangers aan de kastdeuren enz.. enz...

Reclame

LennieK
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 nov 2020 10:06

Je kan daar wellicht een algemene aannemer voor mee nemen. Laat hem eens kijken naar dak/muren. Liefst iemand die een vochtmeter mee heeft om het vochtgehalte van de muren te meten.

Als blijkt dat het geen bouwtechnische problemen zijn, dan is het wellicht het gevolg van gebruikerspatronen. Om die bij de bewoner aan te kaarten, kan je bij veel lokale besturen een aantal toestellen lenen. Zoals bijvoorbeeld een hygrometer die aangeeft wanneer het vochtgehalte te hoog is, of een CO2 meter die aangeeft wanneer er verse lucht nodig is in de woning.

Je kan ook zelf zorgen voor permanente ventilatie, bijvoorbeeld door roostertjes te voorzien in ramen/rolluikkasten of mechanische afvoer bijvoorbeeld in de badkamer.

Terug naar “Huren”