uitdrijving

Alizee
Topic Starter

uitdrijving

#1 , 08 jul 2008 00:44

mijn situatie: ik woon ergens waarvan de onderverhuurder al een tijdje niet meer betaalt aan de eigenaar van het gebouw bij wie hij een contract heeft. Ik heb geen huurcontract met de onderverhuurder (aangezien hij geen wilt geven) noch met de eigenaar. Ik ben wel gedomicilieerd op dat adres.

mijn vraag is, als ze de onderverhuurder uit het huis willen zetten, wegens niet betalen, kan ik dan ook buitengezet worden? Indien ja, op welke termijn kan dat gebeuren?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 09 jul 2008 02:44

Die situatie is niet helemaal duidellijk en bovendien zijn er wel meer gegevens nodig over welk soort contract het hier gaat.

Rene

#3 , 09 jul 2008 10:22

Huurder betaald niet, en verhuurd het pand (gedeeltelijk?) door aan een derde die daar gedomicileerd is. Uit u verhaal begrijp ik dat de eigenaar weet wat de situatie is en er ook mee instemde?

Als U weet dat de echte huurder NIET betaald aan de eigenaar, waarom betaald u dan u deel niet aan diezelfde eigenaar rechtstreeks.

Misschien heeft de rechter daar wel oren naar omdat het niet u fout is dat de echte huurder niet betaald.

En Ja volgens mij heeft de eigenaar het recht om de huurder buiten te zetten en dan ben u natuurlijk ook u woonst kwijt. Ik kan me vergissen maar gedomicileerd of niet dat doet er niet toe.

Ga eens praten met de eigenaar en vraag hem om het huurcontract op u naam te zetten als de huidige huurder ermee akkoord is natuurlijk.

Praten kan helpen. Niets doen is alleen maar in u nadeel. Maar heeft u altijd betaald aan de echte huurder? De kans is groot dat ge dan u geld kwijd zijt.

Iemand buitenzetten kan zomaar niet, duurd wel maanden. Maar hoelang is dat al bezig? De echte huurder zal dat wel verzwegen hebben zodat u nu een groot probleem heeft.

Reclame

pluimpje

#4 , 13 jul 2008 18:02

Dus u heeft zich kunnen domiciliëren,zonder dat u enig contract had met de eigenaar?

Toen de wijkagent langskwam om te conroleren heeft hij dat gewoon goedgekeurd?

Mag de eerste huurder wel onderverhuren, medeverhuren?
niet juridisch geschoold

Terug naar “Huren”