registratie huurcontract

Annetje
Topic Starter

registratie huurcontract

#1 , 30 jun 2008 17:30

Als ik het goed voorheb moet je huurcontract sinds 1/07/2007 geregistreerd worden.
Wat als je huurcontract niet geregistreerd is? en hoe kan je dat nagaan?

GROETJES

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kvk

#2 , 30 jun 2008 17:47

U kan veel hieromtrent vinden op volgende URL:
http://minfin.fgov.be/portail1/nl/broch ... t_2007.pdf

djanodive

#3 , 16 jul 2008 16:36

Ga naar je plaatselijk registratiekantoor (dikwijls in het gebouw waar de belastingen zitten) en vraag het gewoon. In enkele seconden weet je het).

Is het niet geregistreerd, dan kan bij verkoop en dergelijke overdrachjten van zakelijk recht, je sneller uit de woning gezet worden. het voordeel van niet-registreren is voor jou ook wel dat je altijd heel snel de huur kan opzeggen. Eigenlijk direckt.

Is het wel geregistreerd, dan moet een evnetuele nieuwe eigenaar rekening houden met je huurcontract.

Je kan je contract achteraf zelf laten registreren. In principe zal je moeten 25 euro betalen denk ik, maar ik heb het nog gratis kunnen doen onlangs.

Je kan de registratie ook vragen of ze de verhuurder een brief willen schrijven, maar ik doe het leiver zelf. Dan weten ze het niet en betaal gewoon die 25euro. hou het bewijsje bij, je weet maar nooit.

Reclame

Terug naar “Huren”