Probleem met KWH meter

famgillen
Topic Starter

Re: Probleem met KWH meter

#76 , 31 mar 2012 23:23

Zie bij het CAW of zij jullie geen opvang kunnen bieden.
Die heb ik ook al gebeld maar die hebben geen plaats voor gezinnen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#77 , 31 mar 2012 23:36

Burgemeester IS DE BAAS van de brandweer.
Hij is de hoogste BESTUURLIJKE overheid in de gemeente.
Als hij belt komen ze direct ....
Zelfs een OBP officier bestuurlijke politie is als gemachtigde van de burgemeester bevoegd ....
Het is steeds de burgemeester die het (uiteindelijk) bevelschrift tekent ....

famgillen
Topic Starter

#78 , 01 apr 2012 12:37

Burgemeester IS DE BAAS van de brandweer.
Hij is de hoogste BESTUURLIJKE overheid in de gemeente.
Als hij belt komen ze direct ....
Zelfs een OBP officier bestuurlijke politie is als gemachtigde van de burgemeester bevoegd ....
Het is steeds de burgemeester die het (uiteindelijk) bevelschrift tekent ....

Ik heb vanmorgen persoonlijk nog eens met de burgemeester gesproken via de telefoon. En ik nogmaals eens uitgelegd wat er precies en hoe wij ons voelen. Hij heeft mij versproken dat er morgen ochtend een inspecteur van de brandweer een kijkje komt nemen en die de eerste vaststellingen komt doen. En vanuit daaruit zou er dan veder gekeken moeten worden. Dat is het enige wat hou voor ons zou kunnen doen. En mocht het echt te ernstig zijn. Dan zou de burgemeester zelf persoonlijke het huis onbewoonbaar verklaren. Maar hij heeft wederom herhaalt dat er geen nood voorzieningen zijn voor ons.

Reclame

Franciscus

#79 , 02 apr 2012 09:31

Ik dacht dat dat een opdracht van de gemeente was ...op kosten van de verhuurder.
zie mijn vorig posting .... je kan dat bij die dienst in Antwerpen eens navragen.
Die hebben enkele honderden tussenkomsten PER jaar.

gilops

#80 , 02 apr 2012 09:38

Zomaar, kijk eens na of er een verliesstroomschakelaar in het geheel zit.
Wie weet zit er een oude waterpomp of een oude waterboiler van de boer op uw circuit massaal veel stroom te verliezen als die "aanslaat".
In een moderne installatie springt dan de verliesstroomschakelaar af.
Maar als die er niet is ..

Saar_

#81 , 02 apr 2012 17:58

Kan je me aub even zeggen om welke gemeente het gaat? Dit gaat gewoon echt te ver, ik werk persoonlijk bij 1 van de 2 intercommunales en indien het om de juiste gaat, kan ik eventueel morgen al stappen ondernemen hierover om de meters na te kijken.

famgillen
Topic Starter

#82 , 15 apr 2012 16:28

Hier dan maar weer eens een update

Ik heb nu een burgemeester die niet echt wil mee werken.

Er is een technische rapport op gemaakt door de inspecteur van de brandweer de woning is zeer onveilige en dat er op diversen punten brand gevaar is. Tevens zijn op diversen punten al kortsluiting geweest.
Ook de kachel die we hebben is zeer gevaarlijk de CO2 waardes die in de woning trekt zijn veel,s te hoog en zeer gevaarlijk voor de volksgezondheid.
Dit rapport is naar de burgemeester gestuurd.

Tevens is er een rapport van een erkend hygiëne bureau op diversen plaatsen is schimmel vast gesteld. Schimmel die van buiten komt. Tevens zijn er ontlasting,s resten van ratten gevonden. Tevens heerst er een pluizen plaag die vanuit de stal van me verhuurder komt. Tevens is de woning zeer vochtig.

Er is ook een rapport op gemaakt van de bouw deskundige van de gemeente. Op diversen plaatsen is er hout rot vast gesteld vooral op de zolder is het met de steuning van het dak zeer slecht gesteld (waar pas geleden solar platen geplaatst waren). De kans dat het dak gaat of kan instorten en vrijwel groot liet de deskundige weten. Ook zijn er op diversen plaatsen hout worm vast gesteld in steunbalken.

Alle drie rapporten zijn naar be burgemeester gestuurd met het dringende advies om woning direct onbewoonbaar te verklaren. De burgemeester heeft me verhuurder op de hoogte gesteld van de rapporten en hem om een reactie gevraagd. Me verhuurder heeft de burgemeester beloofd dat hij de woning gaat renoveren. De burgemeester was tevreden met het antwoord en heeft de woning niet onbewoonbaar verklaard. Ik was zeer verbaast toen ik dat hoorde aangezien de rapporten er niet om liegen. Ik heb inmiddels contact met een advocaat en we willen een bezwaarschrift indienen tegen het besluit van de burgemeester. En de advocaat wil ook kijken hij zei een procedure kan starten tegen me verhuurder vanwege de staat van de woning.

Mijn kinderen zijn inmiddels onder toezicht van jeugdzorg gesteld en zitten in andere verblijf tot dat de woning weer leef baar is of als we een andere woning hebben. Ook mijn vrouw heeft haar spullen gepakt en is bij een vriendin in getrokken tot er betere leef omstandig heden zijn.

Wat betreft de stoom en verbruik wil het niet lukken. De netbeheerder is ook geweest en heeft dingen vast gesteld zoals drie huizen op 1 hoofdschakelaar dat is ten strengste verboden. Mijn verhuurder heeft 1 maand te tijd om het in orde te brengen anders word hij afgesloten van stroom teven heeft de netbeheerder de stroom spanning om veiligheid.s redenen naar beneden gezet tot me verhuurder z;n zaakje op orden heeft.

Wat betreft mijn meter me verhuurder geeft geen toestemming om deze te openen en ook niet de stoppen kast na te gaan. De netbeheerder kan hier niks tegen doen wat me verhuurder na zijn hoofd meter doet moet hij zelf weten en natuurlijk de consequenties. Als er een aftap word vast gesteld dan pas kan de netbeheerder wat doen. Mijn advocaat heeft me verhuurder inmiddels aangeschreven over de toegang tot mijn meter. Me verhuurder heeft twee weken de tijd om vrijwillig de meter te laten open en de stoppen kast te door zoeken. Anders moet de rechter het bevel maar geven.

Ik heb veel contact gehad met het CAW maar die kunnen niks voor ons betekenen omdat hier geen plaatsen meer vrij zijn voor gezinnen. Ik zelf woon hier nog wel vanwege de persoonlijke spullen en natuurlijk om te zoeken naar een ander huurhuis.

Franciscus

#83 , 15 apr 2012 18:26

Al eens naar sociale dienst van het ocmw geweest?
Kunnen u ook helpen met uw juridisch probleem qua woonplaats en eigenaar voor vrederechter brengen en contractverbreking

famgillen
Topic Starter

#84 , 15 apr 2012 19:07

Al eens naar sociale dienst van het ocmw geweest?
Kunnen u ook helpen met uw juridisch probleem qua woonplaats en eigenaar voor vrederechter brengen en contractverbreking
Ik heb al contact mee gehad. Maar die hebben geen noodwoningen ter beschikking. Me advocaat is al aan het kijken of ze hem voor de rechter kan krijgen. En precies allemaal voor wat. Dat loopt al gelukkig. Gaat me zeer om een andere woning of tijdelijk een andere woning.

Terug naar “Huren”