Wangedrag van de huurder.

bosprocureur

Re: Wangedrag van de huurder.

#46 , 27 aug 2016 13:39

Zucht. Diepe Zucht.
Bent u al officieel op bezoek geweest in het huis dit jaar ? Zoniet vraag hen (beide) om een afspraak. Aangetekend, eventueel na een vriendelijke telefoon.

Andere opmerkingen volgen als het iets frisser is. :oops:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#47 , 27 aug 2016 14:45

Dan zal uw notaris moeten optreden en waarborg bij vorige eigenaar opvragen.
Als deze zegt ook niets gehad te hebben zullen het de huurders zijn die samen met vorige eigenaar moeten bewijzen dat er een huurwaarborg is afgesloten.
Uw tegenpartij is hierin de eigenaar want met hem hebt u een koopcontract.

Is zaakvoerder geweest... in België dan kan via KBO mogelijk worden nagegaan of hij idd een faling heeft gehad.
Naam firma of adres of BTW nr is altijd handig.
Elke faling staat ook in het staatsblad.

sloeberken

#48 , 27 aug 2016 22:46

Is zaakvoerder geweest... in België dan kan via KBO mogelijk worden nagegaan of hij idd een faling heeft gehad.
Naam firma of adres of BTW nr is altijd handig.
Elke faling staat ook in het staatsblad.
Heeft niets te maken met huurcontract.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus

#49 , 28 aug 2016 00:15

Is wel achtergrondinfo en zegt mogelijk ook iets over zijn financiële toestand.
Mogelijk bezoek GDW"s?

pollerita
Topic Starter

#50 , 28 aug 2016 05:22

Dan zal uw notaris moeten optreden en waarborg bij vorige eigenaar opvragen.
Als deze zegt ook niets gehad te hebben zullen het de huurders zijn die samen met vorige eigenaar moeten bewijzen dat er een huurwaarborg is afgesloten.
Uw tegenpartij is hierin de eigenaar want met hem hebt u een koopcontract.
De vorige eigenares heeft het appartement moeten verkopen omdat er beslag opgelegd was, en is vertrokken met de noorderzon
Vandaar zoals aangegeven in mijn openingsvraag was het een openbare verkoop met recht van.........dus gedwongen

pollerita
Topic Starter

#51 , 28 aug 2016 10:18

Zucht. Diepe Zucht.
Bent u al officieel op bezoek geweest in het huis dit jaar ? Zoniet vraag hen (beide) om een afspraak. Aangetekend, eventueel na een vriendelijke telefoon.

Andere opmerkingen volgen als het iets frisser is.
Nee, ben nog niet op bezoek geweest sinds de aankoop, maar zou dat wel iets uithalen?
En inderdaad het is te warm :D

pollerita
Topic Starter

#52 , 30 aug 2016 14:07

Nog iemand suggesties aub.?

bosprocureur

#53 , 31 aug 2016 13:58

Nog suggesties ? Ik zou alvast een afspraak regelen om het verhuurde pand te zien. U hebt daar minstens eens per jaar recht op, en dan weet u tenminste waar u echt aan toe bent met uw eigendom.
U kan gelijk ook min of meer voorzien wat u later aan een vrederechter kan vragen.

De vorige eigenaar heeft, als ik het goed kan inschatten, die huurders aanvaard op een ogenblik dat het hem allemaal niet zoveel meer kon schelen, als er maar een paar Euros binnenkwam.

U hebt ook geen waarborg gezien, en er is één maand huur zoek. Voor beide sommen heeft de huurder geen bewijs, maar ze zijn sowieso verschuldigd.
Wellicht moet u dan naar de vrederechter trekken, om storting van een huurwaarborg te eisen (op geblokkeerde rekening), en voor die huursom. En dit op echt korte termijn. Tegelijk vraagt u dan wellicht ook best maatregelen ivm de staat van de woning, en die maatregelen kunnen gaan over in orde stellen door de huurder (wie gelooft daar nu nog in?) en uiteindelijk kunnen die ook gaan over vervroegd be-eindigen van het huurcontract, met of zonder extra schadevergoeding. Tracht over een raming van de herstelkosten te beschikken; vraag desnoods een betrouwbare Poolse of andere firma (ze bestaan), zodat u verder kan.

mava105

#54 , 31 aug 2016 15:46

Nog iemand suggesties aub.?
Ga uw pand/eigendom bezoeken

pollerita
Topic Starter

#55 , 31 aug 2016 23:21

Ok, ga ik doen,,,,,en ik hou jullie zeker op de hoogte van het verdere verloop!
Maar ik voel zo dat het allemaal niet zo simpel gaat worden.
Nogmaals iedereen bedankt voor de adviezen!

pollerita
Topic Starter

#56 , 19 okt 2016 14:49

Zoals beloofd een update.

Ondertussen jullie raad opgevolgd en een advocaat genomen, en ondertussen is het al voorgekomen bij de vrederechter.

Ze heeft onmiddellijk besloten om ter plaatste te komen met een gerechtsdeskundige en zei dat ze dit nog nooit gezien had, en verontwaardigd was.

Daar zal wel een tijdje overgaan denk ik en ik zal jullie op de hoogte houden.

Terug naar “Huren”