Probleem met KWH meter

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: Probleem met KWH meter

#31 , 11 mar 2012 14:58

Kweekt uw verhuurder soms canabis in één van zijn stallen? Zou niet de eerste maal zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
famgillen
Topic Starter

#32 , 11 mar 2012 21:59

Kweekt uw verhuurder soms canabis in één van zijn stallen? Zou niet de eerste maal zijn.
Dat dacht ik dus vanmiddag ook even ja. Wij zijn ook zelf geen stroom vreters. Enige groot verbruik apparaat wat wij hebben dat is een droger en die staat s,nachts alleen aan. Wasmachine gebruiken we ook na 22 uur en dan op kort programma. En koken doen wij op gas.

Is dan nu de enige oplossing om een machtig te krijgen om een elektromonteur te laten kijken via de vrederechter?
Maar daar gaat ook weer tijd in zitten. Me meter die draait wel door. Gisteren een stroom verbruik van 37 KWH en vandaag gaan we die zelfde kant op.

Oude Belg

#33 , 12 mar 2012 10:10

Voorlopig stroom hoofdschakelaar afzetten als u niet thuis bent of geen stroom verbruikt? Waarschijnlijk vinden eventuele plantjes dat niet lollig, maar dat is uw probleem niet.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Vandebos

#34 , 12 mar 2012 10:30

Voeg een laatste controle uit op een ander tijdstip waarbij u alle toestellen in het pand uitschakelt, naar het verbruik kijkt met deze uit en vervolgens stroomkring per stroomkring uitschakelt. Nadien herhaalt u deze oefening met de apparaten in het pand gewoon ingeschakeld op het ogenblik dat u een zwaar verbruik vaststelt (schakel pc's en gevoelig materiaal wel veiligheidshalve uit). Op die wijze kan je de stroomkring bepalen waar er een probleem mee is.

mava105

#35 , 12 mar 2012 11:06

Je zou ook even het volgende kunnen uitproberen. Als je het huis verlaat voor meerdere uren, gewoon ALLE zekeringen afzetten. Diepvries en koelkast kunnen daar wel een paar uurtjes tegen als ze dicht blijven.
Als eigenaar dan de zekeringen terug heeft aangezet, wil dat zeggen dat hij ergens stroom nodig had.

famgillen
Topic Starter

#36 , 12 mar 2012 12:16

Ik had het al eerder aangegeven. Dat ik dus getest hebt met de stoppen kast. Ik heb alle schakelaars uit gezet en zag aan me meter dat hij dood gewoon veder draaide dan wel iets langzamer voordat ik de stoppen naar beneden deed. Conclusie is duidelijk.

Ik vanmorgen eens contact gehad met de installateur die 8 jaar geleden de tussen meter geïnstalleerd heeft. Hij vertelde mij dat de tussen meter geen nieuwe was en dat me verhuurder de tussen meter zelf ergens gekocht had van iemand anders. En dat het ook niet de bedoeling was om het huis toen te verhuren maar dat het voor zijn eigen kinderen was die af en toe daar verbleven. De installateur kon mij niet zeggen of mijn tussen meter geijkt is veder is er ook geen certificaat van de meter beschikbaar. De installateur vertelde mij wel dat hij toen op een van mijn groepen die diepvries kist had gezet (op aanvraag van de verhuurder) Maar hij kon niet zeggen of die er weer af is gehaald of niet. Ik heb ook de installateur vertelt over mijn verbruik. Hij vertelde dat het niet klopt en al zou die vrieskist nog op een van mijn groepen staan dan kan dat ook niet. Er moet volgens de installateur meer aan de hand zijn om tot z'n verbruik te komen. De installateur wil er zelf niks mee te doen hebben omdat hij in een strijd is verwikkelt met de verhuurder. De installateur vertelde mij ook zelf nog dat me verhuurder veel van stroom installaties weet.

Maar de installateur vertelde me nog iets. Vermoedelijk is mijn tussen meter illegaal.
Ik zal eerst een situatie schets maken. Ik woon op nr 8 maar de hoofd meter staat 0ok op nr 8. Op die hoofd meter zit ik als tussen meter maar daar zit ook op een stal van me verhuurder maar tevens ook het huis van de verhuurder die dan op nr 9 woont. Logische gezien zou ik op de hoofd meter moeten zitten en me verhuurder moet dan op de tussen meter zitten. Tevens is de hoofd verbruiker van de hoofd meter niet nr 8 maar nr 9.
Volgens de installateur is dat tegen de regels van het net beheer. Je kan er ook makkelijk mee rotzooien als er iemand komt van het net beheer je zegt tegen die controleur dat is meter van nr 8 en dat is de meter van nr 9 maar in werkelijkheid is het andersom.

mava105

#37 , 12 mar 2012 12:36

Vraag dan eens aan uw netbeheerder voor een nazicht van de meters alvast toch de wettelijke. Leg hen alles uit, en zie hoe ze reageren.

christofgh

#38 , 12 mar 2012 14:54

In welke regio woon je? anders wil ik de hele zaak wel eens nakijken.

famgillen
Topic Starter

#39 , 13 mar 2012 17:02

Vraag dan eens aan uw netbeheerder voor een nazicht van de meters alvast toch de wettelijke. Leg hen alles uit, en zie hoe ze reageren.
Ik heb vanmiddag contact gehad met de net beheerder en heel de situatie uitgelegd. Er vielen een paar dingen op. Ze vragen zich af waarom mijn verhuurder ons op een tussen meter heeft gezet wand mijn verhuurder lijd dan normaal gezien verlies op ons verbruik dan moet hij bij z'n eigen factuur geld steeds bij leggen voor ons verbruik omdat hij ons alleen het KWH verbruik mag berekenen. Maar ja in mijn geval verdient hij op ons verbruik.

Ik heb ook uitgelegd over situatie met de meters ze hadden in principe niet echt een probleem er mee. Maar ze konden in me verhuurder gegevens kijken en blijkt dat me verhuurder sociaal tarief heeft. En dat sociaal tarief is geregistreerd op nr 9 en niet op nr 8 en dat is illegaal en of bedrog. Ze gaan Intern met elkaar overleg plegen en ik zou ik de loop van de week een telefoontje krijgen van de net beheerder.

Franciscus

#40 , 13 mar 2012 17:30

Misschien eens wat zaken samenzetten
Betreft blijkbaar twee panden
Nr 9 en nr 8 ..... u woont in nr 8 en deze levert dus stroom voor de gebruiker pand 8 maar blijkbaar ook voor ergens anders.... en dus idd grote kans dat er nog verbruik zit voor bv de stal.
Lijkt het zo dat er ergens een kabel is bijgestoken of 'achter' de zekeringenkast een kabel loopt?
de stal behoord tot elk nr?
Is dat een plaats die onder uw huurcontract valt?
Kan de verhuurder niet die leidingen die nu van hem op nr 8 liggen op nr 9 nemen?

famgillen
Topic Starter

#41 , 14 mar 2012 01:05

Misschien eens wat zaken samenzetten
Betreft blijkbaar twee panden
Nr 9 en nr 8 ..... u woont in nr 8 en deze levert dus stroom voor de gebruiker pand 8 maar blijkbaar ook voor ergens anders.... en dus idd grote kans dat er nog verbruik zit voor bv de stal.
Lijkt het zo dat er ergens een kabel is bijgestoken of 'achter' de zekeringenkast een kabel loopt?
de stal behoord tot elk nr?
Is dat een plaats die onder uw huurcontract valt?
Kan de verhuurder niet die leidingen die nu van hem op nr 8 liggen op nr 9 nemen?
Klopt het gaat op twee verschillende panden plus een stal van me verhuurder.
Ik had een sterk vermoeden dat me verhuurder deze avond weg zou gaan naar een boeren verzameling. Ik had iemand alvast geregeld mocht me verhuurder weg gaan. Het was een gepensioneerde elektromonteur en een bekende van ons. Toen ik zag dat me verhuurder weg ging heb ik meteen van de situatie gebruikt gemaakt ik heb meteen me bekende gebeld en hij kwam meteen.
We hebben samen een een blik geworpen op onze stoppen kast niet uit elkaar gehaald maar een algemene blik. Me bekende wat ik eerder niet zag. Er loopt een dikke stroom kabel van mijn stoppen kast richting de stal van me verhuurder. Maar de bekende kon niet zeggen of er stroom op stond. Ik heb er foto,s van gemaakt in iedere geval. Maar ik weet niet of dat rechterlijk gezien mag.

Maar volgens mijn bekende maakt het niet uit of er stroom op staat of niet er klopt iets niet zeker als er voor 8 jaar uit elkaar is gehaald. Me bekende gaat uit van een schakeling tussen zijn stoppen kast en die van mij.

Maar me verhuurder heeft dus zoals gezegd een boeren bedrijf en dat staat geregistreerd op nr 8 dus mijn adres. Via google kwam ik daar zeker ook achter overal gebruikt men mijn huis nr 8 voor zijn boeren bedrijf.
Deze situatie gaat een andere kant op dan een kapotte nacht meter.

mava105

#42 , 14 mar 2012 12:46

[en blijkt dat me verhuurder sociaal tarief heeft. En dat sociaal tarief is geregistreerd op nr 9 en niet op nr 8 en dat is illegaal en of bedrog. .
Dat sociaal tarief zal hij nu wel kwijtspelen.

famgillen
Topic Starter

#43 , 20 mar 2012 18:48

Weer een update van de situatie

Mijn tussen meter doet rare dingen of het is me verhuurder of de meter is echt kapot. Vanmorgen stond me verhuurder heel boos aan de deur heeft een raam gebroken geslagen dus daar zit nu een flinke schuur in. Hij beschuldig mij van bedrog mijn tussen meter verbruik nu overdag ook nacht stroom in plaats van nachtstroom. Ik heb hem gezegd dat ik niks gedaan hebt en dat misschien de meter kapot is. Maar plots ging het gesprek over de stroom schakelaar er is maar 1 stroom schakelaar voor alle groep dus voor mijn huis me verhuurder,s huis en de stal. Hij geeft toe dat hij daarmee in overtreding hij wilt bij ons een eigen stroom schakelaar laten plaatsen maar hij wil dat ik dat gaat betalen ik heb me verhuurder mede gedeeld dat ik dat niet van plan ben. Hij bedriegt ons weer met alle stoppen er uit te laten halen zodat wij geen stroom meer hebben.

Maar vandaag kwam er plots werkers voor ons dak er worden solarplaten geplaatst en dat stroom komt ook in het hok uit waar mijn meter hangt mijn vermoeden is dat hij een schakelaar nodig heeft voor de solar meter. En dat zo probeert zodat ik dat betaal.

Maar goed mijn vraag is mag mijn verhuurder zomaar de stroom van mij afsluiten als ik die schakelaar niet betaal?

Vandebos

#44 , 20 mar 2012 19:29

Neen!

Uw verhuurder heeft er allereerst voor te zorgen dat hij een reglementaire stroominstallatie heeft die is aangepast aan de noden van de woning(en). Hij gaat dus al van het begin in de fout en probeert dat nu af te schuiven. Ik zou met dergelijke lui kort door de bocht geen en bij de stroomleverancier een klacht deponeren wegens illegale stroomafname, dan moeten ze komen controleren op het onverwachte en is het spelletje zeer snel gedaan...

famgillen
Topic Starter

#45 , 20 mar 2012 20:10

Neen!

Uw verhuurder heeft er allereerst voor te zorgen dat hij een reglementaire stroominstallatie heeft die is aangepast aan de noden van de woning(en). Hij gaat dus al van het begin in de fout en probeert dat nu af te schuiven. Ik zou met dergelijke lui kort door de bocht geen en bij de stroomleverancier een klacht deponeren wegens illegale stroomafname, dan moeten ze komen controleren op het onverwachte en is het spelletje zeer snel gedaan...
Heeft u het over het hele plaatje dat illegale aftappen ?? of alleen over dat algemene schakelaar illegale aftappen??

Terug naar “Huren”