schimmel

Vandebos

Re: schimmel

#31 , 19 dec 2011 18:55

Als er op dat ogenblik iemand thuis is bent u in feite gebonden hem binnen te laten, anders is het eenvoudig u obstructie aan te vegen. Is het op dat ogenblik echter voorzien dat er niemand thuis is dient u de verhuurder hiervan onmiddellijk op de hoogte te brengen... Verder de laatste paar posts.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
linaa

#32 , 19 dec 2011 20:48

wat is dat toch met die huisbazen?
huur aannemen kunnen ze wel, maar iets herstellen? Ho maar!

Ik heb precies hetzelfde probleem, de huisbaas komt de schimmel verfen en vertrekt weer!
Maar uitzoeken waar die schimmel vandaan komt en oplossen, kunnen ze niet.

Hoe kan je van de huisbaas eisen dat ie het probleem oplost, en niet alleen komt verfen en vertrekken?

xantippe
Topic Starter

#33 , 19 dec 2011 20:59

tgoh hij komt al wel eens kijken, maar hij pakt het echt niet professioneel aan... wij hebben alles nu eens officieel op papier gezet en hopen dat dit zal helpen... hij wil er zo min mogelijk kosten aan hebben, zoveel is duidelijk...

Reclame

xantippe
Topic Starter

#34 , 11 jan 2012 18:18

ok, sinds het aangetekend schrijven is er het een en ander veranderd. hij heeft ons mondeling akkoord gegeven dat wij hier mogen vertrekken wanneer wij willen, vermits zijn kleinzoon hier graag zou willen wonen. hij had opeens een aannemer gecontacteerd. wij hadden hierop geantwoord dat het momenteel voor ons niet goed uitkwam ivm examens en dergelijke. nu hebben wij ondertussen toch reeds twee keer een telefoontje gekregen à la: "er komt over twee dagen iemand werken uitvoeren in jullie appartement". wij hebben nogmaals gebeld met de huisbaas en hem gezegd dat wij liever gewoon een nieuw appartement zoeken en dat hij daarna zijn werken uitvoert. waar hij mee akkoord ging.
nu kregen we vandaag een vrij bizar briefje in de bus:

"Ik, ondergetekende "hier heeft de huisbaas zijn eigen naam ingevuld", verklaar dat ik momenteel geen verlof kan nemen en daardoor de nodige werken niet kan laten uitvoeren. Tevens verklaar ik een andere woonst te zoeken en dus ook mee onderschrijf dat de werken beter uitgevoerd kunnen worden wanneer ik een andere woonst gevonden heb.

Leuven, ... januari '12

Voor akkoord

naam en handtekening huisbaas "foutief geschreven naam van 1 vd huurders"

Nu weten wij niet zo goed wat we hiermee moeten doen? Hij heeft dus eigenlijk een brief geschreven met de mededeling dat HIJ geen verlof kan nemen, HIJ een andere woonst gaat zoeken, etc. Dat is dus al foutief. Bovendien is de naam van een van de huurders fout geschreven en is het niet bizar dat enkel 1 van ons dit moet ondertekenen?

xantippe
Topic Starter

#35 , 15 jan 2012 18:00

Iemand? Mss zelf brief opstellen met correcte info? En beide namen?

Vandebos

#36 , 15 jan 2012 18:12

Ik zou de verhuurder gewoon contacteren met de vraag wat zijn bedoeling is met het briefje? En op basis daarvan eventueel correcties aanbrengen...

Terug naar “Huren”