Probleem met verhuurder die +1 maand huur vraagt

gvm

Re: Probleem met verhuurder die +1 maand huur vraagt

#31 , 25 jul 2011 15:50

Ze bestaan dus zeer zeker, goede huurders; zou ze niet graag zien gaan eerlijk gezegd.
wel, het marokkaanse koppel waarvan sprake huurt nu iets meer dan 3 jaar, nooit later dan de 5de van de maand betaald, nooit overlast of problemen mee gehad.
op een bepaald moment kwam de melding dat de vrouw zwanger was en dat ze aan het uitkijken waren voor een groter pand. 'k begon al lichtjes in paniek te geraken, maar nadien bleek dat ze een miskraam heeft gehad, dus ze blijven nog even...
een ander voorbeeld zijn ook marokkanen met een pizzarestaurant. na 18 jaar in hun vorige pand moesten ze eruit wegens verkoop, en sinds anderhalf jaar huren ze van mij. nooit, maar dan ook nooit problemen mee gehad.
belgen daarentegen... :lol:
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tianneke

#32 , 25 jul 2011 15:53

Ik hoorde ook dat marokkanen respect hebben voor andermans spullen en er zuinig op zijn, dat er weinig kans is op het huis half gesloopt terugvinden zoals te vaak het geval is.

Is dit ook jouw ervaring?

gvm

#33 , 25 jul 2011 16:06

Ik hoorde ook dat marokkanen respect hebben voor andermans spullen en er zuinig op zijn, dat er weinig kans is op het huis half gesloopt terugvinden zoals te vaak het geval is.

Is dit ook jouw ervaring?
hebben ze jou nooit geleerd niet te veralgemenen? :lol:

't is gewoon een kwestie van wederzijds respect. als hun geloof het bijvoorbeeld niet toelaat om met schoenen binnen te komen, dan doe je die als verhuurder gewoon uit, ook al zie je daar het nut niet van in. als je die gasten laat voelen dat je geen probleem hebt met hun levenswijze, dan respecteren ze jou ook, zo simpel is dat.
ik sta er wel op dat ze goed nederlands spreken bij aanvang van de huur, dat scheelt een pak.

Reclame

tianneke

#34 , 25 jul 2011 16:14

ja ja ja :lol:

Zet er 'sommige' tussen :wink:

Logisch ja, trouwens waar wij wonen, doen de meeste Belgen ook hun schoenen uit als ze binnenkomen en ze komen steevast langs de achterdeur :P

Ik bedoelde dat ze, ook al is het niet hun woning, ze er voor zorgen zoals een goede huisvader.

Vandebos

#35 , 25 jul 2011 16:58

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat tot op heden zowel mijn beste huurders (Marokanen en Turken) als de slechtste huurder (Griek) allochtonen zijn.

Deze situatie komt me als verhuurder zeer bekend voor:

http://www.standaard.be/video/videoplay ... d=17892234" onclick="window.open(this.href);return false;

tianneke

#36 , 25 jul 2011 17:59

De bescherming van de huurder is een goede zaak, maar het heeft ertoe geleid dat verhuurders in de kou blijven staan.

Dak isoleren, epc, het puntensysteem...je maakt je woning tip top in orde en vindt ze in dergelijke staat, zoals in het filmpje terug...
Mijn partner dringt al even aan op verkopen, en ik kan hem geen ongelijk geven.

gvm

#37 , 25 jul 2011 18:56

Mijn partner dringt al even aan op verkopen, en ik kan hem geen ongelijk geven.
als 't in 't antwerpse is heb ik altijd interesse. :lol:

mava105
Juridisch actief: Nee

#38 , 25 jul 2011 19:46

Valt allemaal nogal mee in de filmpje. Heb destijds voor mijn werkgever veel ergere dingen meegemaakt., zoals een huis half afgebroken, zodat de enige oplossing tot het herstel van de huurschade, de verdere afbraak was van de hele woning en er een nieuwbouw op zetten.. Ook soms emmers tot de rand toe gevuld met urine, uitwerpselen in het bad (niet één drol, maar het werk van verschillende personen gedurende weken of maanden)
En gewoonlijk zijn in die gevallen 0,00 € te recupereren.

tianneke

#39 , 25 jul 2011 19:48

:D

Helaas 't is in de Kempen.

tianneke

#40 , 25 jul 2011 19:50

Valt allemaal nogal mee in de filmpje. Heb destijds voor mijn werkgever veel ergere dingen meegemaakt., zoals een huis half afgebroken, zodat de enige oplossing tot het herstel van de huurschade, de verdere afbraak was van de hele woning en er een nieuwbouw op zetten.. Ook soms emmers tot de rand toe gevuld met urine, uitwerpselen in het bad (niet één drol, maar het werk van verschillende personen gedurende weken of maanden)
Hoe blijven mensen hiermee wegkomen?
Valt er niets op te merken als ze zich komen aanbieden als kandidaat huurders?
(Achteraf bekeken, een mens leert uit z'n ervaringen, zie ik bij onze ex huurders wel signalen dat het fout zou aflopen)

gvm

#41 , 25 jul 2011 19:58

:D

Helaas 't is in de Kempen.
'k rijd niet verder dan 25 km om te werken. :lol:

gvm

#43 , 25 jul 2011 20:02

Hoe blijven mensen hiermee wegkomen?
Valt er niets op te merken als ze zich komen aanbieden als kandidaat huurders?
(Achteraf bekeken, een mens leert uit z'n ervaringen, zie ik bij onze ex huurders wel signalen dat het fout zou aflopen)
'k heb er vorige maand zo eentje buiten laten zetten na 4 maanden juridisch gezever. heel 't boeltje uitgebroken, afgevoerd, en als ik een maand of 2 tijd heb begin ik aan de renovatie.
er valt ook niks te recupereren, schuldbemiddeling en het voorstel houdt in dat er de volle 20 euro per maand wordt opzij gezet voor de verschillende schuldeisers, en dit gedurende een jaar, waarna kwijtschelding van de schulden wordt gevraagd. de waarborg was niet eens voldoende voor de gerechtskosten. en toch moet een mens zich daar bij neerleggen...

en nee, 't staat niet op hun gezicht geschreven. helaas.

mava105
Juridisch actief: Nee

#44 , 25 jul 2011 20:15

en nee, 't staat niet op hun gezicht geschreven. helaas.
En dan komen we weer met de zwarte lijst van huurders, waar onze vrienden van de privacycommissie zo tegen zijn.

tianneke

#45 , 25 jul 2011 20:16

Banken hebben zo'n zwarte lijst wel...daar heeft blijkbaar niemand iets op tegen :roll:

Terug naar “Huren”