U zou toch iets meer informatie moeten geven over het uitgesproken vonnis. Wat heeft de vrederechter precies beslist? Werd het vonnis uitvoerbaar verklaard?Kan iemand mij nu vertellen of ik tot oktober mag blijven of niet? Ik heb een brief gekregen van de deurwaarden waarin staat dat de huisbaas zegt dat het contract verbroken is
Als het vonnis uitvoerbaar verklaard werd, en u tijdig verzet aantekent, hangt het van de verhuurder af of u moet vertrekken. De voorlopige tenuitvoerlegging van een vonnis geschiedt op risico van degene die laat uitvoeren. Als u ondertussen alle achterstallen betaald hebt is het niet zeker dat de vrederechter na verzet de ontbinding van de overeenkomst nog zal uitspreken. Gaat de verhuurder dit risico lopen waarbij hij, als hij tot uitdrijving overgaat, en de vrederechter op verzet het vonnis wijzigt, eventueel schadevergoeding zal moeten betalen? Het gebeurt dus zeer regelmatig dat de verhuurder in die omstandigheden niet staat op de voorlopige tenuitvoerlegging van het vonnis maar de procedure op verzet of hoger beroep afwacht.
U doet er best aan een advocaat (eventueel pro deo) te raadplegen. Die kan aan de hand van het volledig dossier adviseren wat uw kansen zijn bij een eventueel verzet.
Dank u wel voor de info, ik ben welf van Turnhout, waar kan ik die pro deo advocaten het best raadplegen.?