huisvredebreuk

yoel
Topic Starter

huisvredebreuk

#31 , 22 jul 2009 20:33

Franciscus,

Bij welke griffie moet ik dan zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#32 , 22 jul 2009 21:25

Politie in je gemeente of stad zal je een afschrift bezorgen van dat gedeelte dat ze mogen vrijgeven.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#33 , 23 jul 2009 19:33

Ja, u krijgt een copie - geen afschrift van uw verhoor.
Een afschrift moet aan bepaalde vereisten voldoen en de wet zegt copie dus gewoon een blad met uw verklaring op.
Ook krijg je een attest van klachtneerlegging hierop staat het PV en nog een heleboel uitleg.
Je hebt dan ook de kans dat mensen van slachtofferzorg met u contact opnemen - je kan dat daar dan vragen.

Ik weet dat nogal wat politiemensen dit vergeten mee te geven. Je kan dat steeds (binnen de 30 dgn) gaan halen.
Je haalt het op bij uw politiedienst waar je de klacht hebt ingediend.

Reclame

yoel
Topic Starter

#34 , 15 sep 2009 13:02

hallo,

hier be n ik weer ik heb vandaag telefonisch contact gehad met slachtoffer hulp en nu is mijn dossier in vooronderzoek en dat is possitief het heeft wat langer geduurt omdat het vakantie was en ook omdat de politie een soort appel onderzoek doet.

Maar nu heeft hij mij voor de vrederechter gedaagt ik heb de brief gisteren gekregen voor het niet betalen van de huur hij heeft er een 7 tal maanden opgezet en gezegt dat ik ze niet betaald heb ik heb wel bewijzen zwart op wit dat ze betaald zijn en ook vraagt hij voor dat ik uit mijn app word gezet ivm achterstallige huur die er niet is. nu nog afwachten.

Vandebos

#35 , 15 sep 2009 13:21

Ga naar uw bank en vraag een bewijs van betaling voor elk van de maanden die hij claimt die u niet heeft betaald.

Is het daging er eentje onder artikel 1344bis Ger. W. of 732 Ger. W.? (vermoedelijk het eerste, kijk eens naar de titel)

Aangezien het duidelijk de bedoeling is van de eigenaar om u het leven zuur te maken naar aanleiding van de vorige geschiedenis lijkt het me aangeraden een advocaat in de arm te nemen. Indien u namelijk kan bewijzen dat die betalingen wel tijdig zijn gebeurd en de link kan leggen naar de voorgeschiedenis is er de bijkomende mogelijkheid hem "tergend en roekeloos geding" aan zijn broek te smeren.

yoel
Topic Starter

#36 , 15 sep 2009 13:58

het gaat om art.1344 ik ben al naar de bank geweest voor bewijzen ik heb ze allemaal. Maar hij zegt dat ik in gebreke ben gebleven voor de huurgelden,provicies en kosten en dan schrijft hij eronder dat ik een bedrag van 588.5 verschuldigd ben en ook zegt hijdat de netto huurprijs 550 euro bedraagt maar dat is niet zo er staat in mijn contract dat de huur voor 80% bestaat en dan voor 20%uit lasten maar dat heeft hij niet vermeld.en hij vraagt ook nog een schade vergoeding voor wederverhuring nog eens 1650 euro. [/b][/u]

Vandebos

#37 , 15 sep 2009 15:49

Kan je de clausule eens letterlijk hier overnemen? (datum ingang huurcontract en clausule met samenstelling huurprijs)

yoel
Topic Starter

#38 , 15 sep 2009 16:45

in onderhavig geval komen beide partijen uitdrukkelijk overeen ,in acht genomen van de artikel 8van het wetboek op de inkomstenbelasting dat het gedeelte van de woning dat voor beroepsdoeleinden word gebruikt, 80% van de huur vertegenwoordigt en 20%van de lasten. opdat deze opdeling tegenstelbaar zou zijn aan de fiscale administratie,dient de huurovereenkomst te worden geregistreerd.

Activiteiten die vallen onder de toepassing van de wet op de handelsduur zijn in ieder geval verboden.

zo staat het in het contract letterlijk.

yoel
Topic Starter

#39 , 15 sep 2009 16:48

ons contract loopt van 1 november 2008 tot 31 okteober 2011

Vandebos

#40 , 15 sep 2009 17:29

Werk jij vanuit je woning?

Vandebos

#41 , 15 sep 2009 17:41

Dat artikel heeft in feite niets te maken met je huurgelden zoals je die aan de verhuurder betaald. Die clausule stipuleert dat van de maandelijkse huur die je betaalt 80% valt onder de wetgeving voor verhuur van ruimte voor beroepsdoeleinden en dat 20% van de gemene lasten eveneens onder dit kader valt.

Hetgeen ik dan weer zeer moeilijk verenigbaar vind met de volgende clausule in je contract die je verbiedt handelsactiviteiten te houden in het pand.

Anders gezegd, zoals ik het momenteel lees is 80% van je huur bedoeld voor het uitoefen van je beroep in het pand en slechts 20% omdat voor het erin wonen, maar je wordt wel verboden handel te drijven...

Ik hoop echt dat ik dit verkeerd interpreteer en dat een andere poster me hier gaat corrigeren, maar alle instincten schreeuwen steeds meer en luider advocaat als ik dit lees.

Graag bevestiging of ontkenning van anderen?

yoel
Topic Starter

#42 , 16 sep 2009 06:36

nee ik werk niet van thuis uit ik ben momenteel thuis omdat ik zwanger ben en wat problemen met de zwangerschap.

ik ben naar de huurdersbond geweest en ze hebben alles goed nagekeken en ze zeiden dat ik voor niets hoef te vrezen ik sta recht in mijn schoenen.
Ze vinden het zelf raar dat hij mij uitnodigt als het maar vlug voorkomt want ik heb er steeds meer stres door en in mijn situatie is dat niet goed.

yoel
Topic Starter

#43 , 25 sep 2009 17:38

Nu ben ik te weten gekomen via de politie dat hij in zijn verklaring heeft gezegd dat hij niet in het app is geweest nu sta ik met mijn rug tegen de muur ik weet niet wat doen ik weet niet hoe ze het kunnen bewijzen dat hij dergelijk in mijn app is geweest. Ik weet gewoon niet wat te doen die stress dat erbij komt is momenteel niet goed voor mij ben 30 weken zwanger. Maar dit voelt echt niet goed aan die zaak

JohnD

#44 , 25 sep 2009 21:43

Je hebt toch dat papiertje nog waar hij op geschreven had bel me eens op ? Kunnen ze zijn vingerafdrukken niet op uw PC terugvinden ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

yoel
Topic Starter

#45 , 26 sep 2009 09:43

ja da papiertje hebben ze en hij heeft gezegd dat hij dat niet heeft geschreven en van vingerafdrukken da weet ik niet de politie heeft da briefje al vast gehad en ik ook en van mijne pc dat weet ik niet.
Maar ik weet wel dat het geseponeert moest worden dat ik in beroep ga.

Terug naar “Huren”