Betaling meterstanden.

dfh

Re: Betaling meterstanden.

#16 , 01 dec 2013 18:15

Ik heb hetzelfde meegemaakt.

De eerste 3 maanden niet "moeten" betalen omdat de vorige huurder nog niets had verzet.

1 jaar na de feiten kreeg ik een correctiefactuur waarin de eerste 3 maanden toch mocht betalen.

Vind het ook maar logisch dat je betaalt voor je eigen verbruik...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FreelancerIT

#17 , 01 dec 2013 18:36

Nu heb ik juist het tegenovergestelde voor.

Persoon A weigert in mijn geval een contract op stroom & gas af te sluiten, en blijft rustig verder verbruiken op Persoon B zijn contract. Persoon B komt pas eind 2010 te horen dat zijn contract nog niet is opgezegd (terwijl hij juist 6 maand er voor het tegenovergestelde had vernomen). De opzeggeing gebeurd eindelijk, maar blijft extra lang duren doordat persoon A moeilijk doet... Dus nu mag persoon B de rekeing van Persoon A gedurende een jaar betalen...

roharro
Juridisch actief: Ja

#18 , 01 dec 2013 20:03

Persoon B heeft enkel de fout begaan om geen bewijs te vragen van zijn opzegging. Het stopzetten van een contract door persoon A kan NIET afhankelijk gemaakt worden van het afsluiten van een contract door een ander persoon. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat indien de nieuwe huurder, na het stopzetten van een contract door de vorige huurder, geen contract in zijn naam afsluit, de verhuurder/eigeaar zal worden gecontacteerd (en aansprakelijk gesteld) door EANDIS wegens ontbreken van energiecontract. Deze laatste kan dan de hete patat doorschuiven naar de nieuwe huurder door EANDIS het geregistreerde huurcontract te tonen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Huren”