Nadelen verhuur huis aan OCMW ?

vtec

Re: Nadelen verhuur huis aan OCMW ?

#16 , 03 apr 2012 16:48

OK, I rest my case - veel geluk en laat hier zeker de afloop weten

nog wat leesvoerhttp://www.standaard.be/artikel/detail. ... rhuur+OCMW

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 03 apr 2012 18:39

Ik weet niet of een stuk of 5 antwoorden representatief zijn voor de totale verhuurmarkt hoor, op een forum waar -per definitie- enkel problemen voorkomen.
Geloof me, de antwoorden zijn representatief. Hou er bovendien rekening mee dat de meerderheid van diegenen die hier hebben geantwoord niet gewone posters zijn doch vrijwilligers die de vragen van posters beantwoorden...

Lousia

#18 , 03 apr 2012 19:06

U bent ook nooit zeker van uw centen, zelfs niet via het ocm, want als de huurder geschorst wordt dan is er geen geld en ook geen betaling mogelijk voor de huur.
Ik heb het zelf meegemaakt.
Zie mijn eerder antwoord in deze zaak.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#19 , 03 apr 2012 20:13

Het is de zoveelste illustratie dat de openbare sector ( beheerst door meestal ondermaatse politici met grote eigendunk en egocentrisme) de problemen afwentelt op de private kleine eigenaar die het gelag (zonder gelach helaas) mag betalen.
De bidonvilles zulllen weldra in Vlaanderen verschijnen (ondanks de heilige Vlaamse wooncode). Believe me!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Boregard

#20 , 03 apr 2012 21:28

Heb je al geprobeerd rechtstreeks aan het OCMW zelf te verhuren?
Je weet nooit of het zal lukken.
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

vtec

#21 , 03 apr 2012 22:32

Ik heb middels voortschrijdend inzicht de voorbije jaren geleerd dat de (voor mijn situatie/panden) 2 aantrekkelijkste doelgroepen zijn :

-> gepensioneerde ambtenaren (zie mijn eerdere recente post over mijn postmeester-huurder); voordeel : betalen superstipt - nadeel : bellen al eens voor een kleinigheid (lamp vervangen, durven niet meer op laddertje klimmen) - mits je een pand verhuurt dat nikske-geen gebreken vertoont zijn dit de ideale huurders

-> jonge tweeverdieners die een beperkt aantal jaar willen huren om hun carrière richting te geven en dan iets te kopen; voordeel : iets meer nonchalant maar betalingsgedrag OK - nadelen : om de x jaar moet het pand weer verhuurd worden en is er wel wat opfriswerk aan (minor); echter, als er qua werk of relatie een kink in de kabel komt, grote kans dat je dan richting vrederechter kan omdat 1 inkomen niet langer volstaat (major)

Vandebos

#22 , 04 apr 2012 08:13

85% van mijn huurders maakt deel uit van groep 2. Bijkomend voordeel van groep 2 is dat ze meestal niet bang zijn om zelf even de handen uit de mouwen te steken en ofwel op eigen initiatief met verbeterings(reparatie) voorstellen komen, ofwel op zijn minst gebreken melden. Persoonlijk vind ik het altijd leuk eventueel mee te helpen te zoeken naar hun "droombaksteen".

Vandebos

#23 , 04 apr 2012 08:14

Heb je al geprobeerd rechtstreeks aan het OCMW zelf te verhuren?
Je weet nooit of het zal lukken.
Dan heb je helemaal geen controle meer over je pand...

Geduldig Zieltje

#24 , 04 apr 2012 13:34

Ik raad u aan enkel via een sociaal verhuurkantoor uw pand ter beschikking te zetten, indien je u echt niet met alle zaken van een verhuurder wilt bezig houden. OCMW raad ik ten strengste af, niet dat ze dit willen verhuren met de intentie om u uw pand in slechte staat terug te geven maar omdat ze u geen zekerheid kunnen bieden. Een SVK staat wel garant; http://www.vob-vzw.be/SVK/Informatievoo ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Check de informatie van je bronnen na voor je iets toepast.

patjebrussel

#25 , 04 apr 2012 14:17

Ik raad u aan enkel via een sociaal verhuurkantoor uw pand ter beschikking te zetten, indien je u echt niet met alle zaken van een verhuurder wilt bezig houden. OCMW raad ik ten strengste af, niet dat ze dit willen verhuren met de intentie om u uw pand in slechte staat terug te geven maar omdat ze u geen zekerheid kunnen bieden. Een SVK staat wel garant; http://www.vob-vzw.be/SVK/Informatievoo ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk, dit is nu eens een constructieve bijdrage.
Niet dat ik sta te springen om mijn goed aan gelijk wie te verhuren, het zijn maar voorbereidingen en indeeën. Voorkeur gaat uit naar verbouwen en verkopen, maar je weet maar nooit dat de markt instort.

Marijkealleen

#26 , 04 apr 2012 15:06

Als je nog een extra post wil : bij ons ook het verhaal van een heel leuke woning die volledig opgeknapt was, en verhuurd aan OCMW, en waar nadien alles wat enigszins kon uitgebroken, ook uitgebroken was.. en waar waarschijnlijk geen enkele keer in de 1,5 jaar dat het verhuurd werd ook maar 1 keer gepoetst werd, of de dampkap gebruikt (al was die wel stuk nadien...)
We hebben de ervaring dat je helemaal niet beschermd bent bij een verhuur aan OCMW, het is in ieder geval problemen zoeken. Dat is tenminste de ervaring die mijn vader (en wij dus ook) heeft.
Maar niemand houdt je tegen om het eens te proberen natuurlijk, misschien kom je de spreekwoordelijke witte raaf tegen.

Terug naar “Huren”