Dit kan toch niet meer!

steve&saskia

Re: Dit kan toch niet meer!

#16 , 27 apr 2011 22:08

Mag en kan een verhuurder idd zomaar huisdieren verbieden zonder goede rede?
Om enkel op deze vraag te antwoorden. Ja, een verhuurder mag zelf beslissen aan wie hij zijn pand verhuurt. Hier moet voor zijn keuze aan niemand verantwoording afleggen.
Best dat we zelf nog mogen kiezen :mrgreen:

Onze huurders mogen ook geen huisdieren hebben.

Als ze dan toch persé een huisdier willen dan moeten ze maar een huis kopen zeg ik altijd.
Voor je iets doet, vraag raad aan mensen die het weten. Dit bespaart u en mensen rondom u veel miserie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 27 apr 2011 22:16

één hond of één kat ja, maar niet meer en ik wil ook nog eens die blaffer of miauwer zien zodat er daar plots geen bergleeuw of sint-bernard op steroiden rondhuppelt...

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#18 , 05 mei 2011 14:34

Ik denk dat deze discussie geen juridische, maar een emotionele discussie geworden is. Het samenvattende antwoord is dus: "Ja, een verhuurder mag u zomaar weigeren, en neen, dit is geen discriminatie." Waarschijnlijk niet het antwoord dat de TS wou horen, maar het is hier ook niet de bedoeling om vraagstellers antwoorden te geven die ze graag horen, wel om hen antwoorden te geven die CORRECT zijn.

Ik raad de TS dan ook aan om de verdere emotionele discussie te voeren op een forum van hondenliefhebbers. Ze zal daar veel meer steun vinden dan hier, denk ik.

Nog een klein dingetje: als trotse vader (en ja, ook ex-hond-eigenaar, het dier is gestorven aan kanker) vind ik de vergelijking tussen kinderen en honden er zwaar over! Uiteraard had ik verdriet toen mijn hond gestorven was, maar ik mag er niet aan denken dat mijn zoontje iets zou overkomen!!! Als je dieren en kinderen op eenzelfde niveau plaats, ben je elke voeling met de realiteit verloren, hoor! Stel dan liever je honden gelijk met de koeien die dagelijks op je bord belanden, da's een veel realistischere gelijkstelling.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Huren”