Slot opengebroken op amateuristische manier

Arkan
Topic Starter

Re: Slot opengebroken op amateuristische manier

#16 , 27 sep 2010 19:21

En aan wie betaalt u dan huishuur?
Iemand anders. Daar zit het hem juist.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Arkan
Topic Starter

#17 , 27 sep 2010 19:37

Ik heb de indruk dat uw vraag volledig opgebouwd is op vermoedens. U beschikt alleszins over geen enkel bewijs om een geldige klacht in te dienen. (getuigen? proces-verbaal?)
Het Comité P heeft nu een kopie van zijn brieven. De agenten kunnen niet ontkennen dat ze hier geweest zijn en dat ze hem hebben gesproken aan de telefoon, of er nu PV is opgesteld of niet. Hij had niet het recht om het slot te beschadigen, dus zal het Comité P vragen dat er PV wordt opgesteld. Daarna zal de 'huisbaas' ondervraagd worden door de politie van zijn gemeente. Dan blijft dus de vraag wat hij zal antwoorden als ze vragen waarom hij dat gedaan heeft. Als hij geen goede uitleg heeft, gaan ze ervan uitgaan dat hij ik-weet-niet-wat van plan was en heeft hij een groot probleem.

Stel dat ze het doorgeven aan de procureur en dat die vindt dat er een proces moet komen. Ik kan toch moeilijk een proces gaan betalen voor de relatief kleine waarde van dat slot?

mava105
Juridisch actief: Nee

#18 , 27 sep 2010 19:49

[quote="Arkan Ik kan toch moeilijk een proces gaan betalen voor de relatief kleine waarde van dat slot?[/quote]

wie A zegt moet ook B zeggen, zeker na al die moeite die je er al voor gedaan hebt.

Reclame

Arkan
Topic Starter

#19 , 22 dec 2010 14:51

Ik heb bericht gekregen van het Comité P. Ze schrijven dat ze gegevens van de lokale politie hebben opgevraagd en dat er geen elementen zijn waaruit blijkt dat de politie haar taak niet naar behoren heeft uitgevoerd. Zaak gesloten.

Dat wil dus zeggen: er is geen proces-verbaal opgesteld, dus kon het Comité P geen proces-verbaal opvragen, dus kunnen ze er ook niets over zeggen. Paul Jacobs van het Comité P heeft mij dat vroeger al eens uitgelegd.

Ik had er mij enigszins aan verwacht, want ik dien al klacht in van als ze bestaan en het is altijd hetzelfde liedje.

Nu zou ik klacht willen indienen bij het parket. Ik zou mij burgerlijke partij willen stellen wegens poging tot inbraak. Ik weet dat ik naar de onderzoeksrechter kan gaan om mij burgerlijke partij te stellen, maar ik zou het liever schriftelijk doen. Kan ik ook naar de procureur schrijven om mij burgerlijke partij te stellen?

eylis

#20 , 22 dec 2010 15:32

maar mogen we nu weten of je ook of je een huisbaas hebt aan wie je maandelijks huishuur betaalt?

Arkan
Topic Starter

#21 , 22 dec 2010 16:51

Ja, ik betaal elke maand huur op een ander rekeningnummer van iemand anders met een ander adres.

Franciscus

#22 , 22 dec 2010 19:24

De 'huisbaas' moet beschikken over een vonnis van de vrederechter dat via deurwaarder aan u betekend is.
Dit NADAT u bent gedagvaard bent geworden wegen vb niet betalen .. de woning blijven bewonen nadat contract is afgelopen enz.
Anders moet hij er buiten blijven als hij tracht binnen te gaan direct 112 bellen.. niet vergeten uw adres te zeggen als u met GSM zou bellen

Arkan
Topic Starter

#23 , 09 okt 2012 15:11

PS hoe is het afgelopen met de moeilijke 'huisbaas'?
Ik heb klacht ingediend bij het parket.
Ze hebben het gekwalificeerd als "poging tot diefstal door middel van inbraak".
(Ik heb nooit gezegd dat er iets weg was.)
Het werd geseponeerd bij gebrek aan bewijs.
Ondertussen is het contract stilzwijgend verlengd.
De 'huisbaas' is in rook opgegaan.

sloeberken

#24 , 10 okt 2012 00:43

Arkan
Na al die berichten weet ik niet en volgens ik lees u ook niet wie u huisbaas is, het lijkt er meer op dat je in een kraakpand woond. Als je ergens klacht indiend moet je over bijwijs materiaal beschikken. Alle zou dit heel stil houden en rustig verder wonen als je huisbaas in rook is opgegaan hoef je ook niet te betalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21

#25 , 11 okt 2012 15:13

Ja, ik betaal elke maand huur op een ander rekeningnummer van iemand anders met een ander adres.
En je bent zeker dat die persoon de echte eigenaar van het pand is? Je hebt ook een geregistreerd huurcontract met die persoon?

Je maakt mij niet wijs dat de politie en zelfs comité P het "normaal" vinden dat een wildvreemde bij u probeert binnen te breken zonder dat die er iets te zoeken heeft. Heb je de politie je huurcontract voorgelegd waarin de gegevens van de rechtmatige verhuurder / eigenaar van het pand staan? In dat geval zal de politie toch niet zeggen: "OK, dit is de verhuurder, en een andere persoon heeft je slot proberen forceren... maar we laten het zo." Er klopt iets niet aan uw verhaal, Arkan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Arkan
Topic Starter

#26 , 11 okt 2012 18:44

Als ik hem had binnengelaten dan was het een home jacking geworden.
Dat zullen ze bij het parket ook wel zo begrepen hebben.
Ik heb hem geen moment gezien als huisbaas.
Ze hebben hem bij het parket geen moment gezien als huisbaas.
Het eerste dat ze doen (en wat ik ook gedaan heb) is dat bedrijf opzoeken in de balanscentrale en dan komt er uit dat hij nooit een euro huurgeld heeft gekregen, dus is hij geen huisbaas.

Franciscus

#27 , 11 okt 2012 19:38

Balanscentrale?
Was dat een firma?

Gebruiker21

#28 , 12 okt 2012 07:25

Als ik hem had binnengelaten dan was het een home jacking geworden.
Dat zullen ze bij het parket ook wel zo begrepen hebben.
Ik heb hem geen moment gezien als huisbaas.
Ze hebben hem bij het parket geen moment gezien als huisbaas.
Het eerste dat ze doen (en wat ik ook gedaan heb) is dat bedrijf opzoeken in de balanscentrale en dan komt er uit dat hij nooit een euro huurgeld heeft gekregen, dus is hij geen huisbaas.
Bedrijf? Hoe kan een "bedrijf" een slot openbreken? Een bedrijf doet dit ook niet zomaar, maar in opdracht van iemand. Zou je niet eindelijk vertellen hoe de vork echt aan de steel zit, want je maakt het enkel verwarrender en verwarrender voor de mensen hier. Als je echt hulp wil, zal je toch het héle verhaal moeten vertellen, hoor.

Antwoord eerst al eens op deze vraag: Heb je een huuronctract (waarop de verhuurder vermeld staat)? En indien ja, heb je dit aan de politie laten zien?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Arkan
Topic Starter

#29 , 15 okt 2012 18:53

Wel, er zijn zo'n groepen van criminelen die allemaal een bedrijfje oprichten.
Daarna veranderen die bedrijfjes continu van naam, adres en doelstelling.
Ook de zaakvoerders veranderen continu.
De zaakvoerders en werknemers verhuizen van de ene hoek van het land naar de andere.
Ze verwisselen gedurig hun auto en GSM.
Ze moeten die wijzigingen publiceren, maar daar hebben ze tijd voor, en je komt ze dus tegen op een moment dat het nog niet is gepubliceerd.
Alles dat je er dan kan over vinden klopt op dat moment niet meer.
Je krijgt dan hun voornaam en GSM-nummer.
Dan proberen ze te profiteren van je onnozelheid.
Daarna verdwijnen ze weer.
In Amerika noemen ze dat een "con artist".

sloeberken

#30 , 15 okt 2012 23:01

Wat heeft dit met huren of verhuren te maken, denk dat je hier iedereen voor de gek aan houden bent.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”