Ik zou graag nogmaals een vraag stellen. Deze is gebaseerd op het vorige topic:
viewtopic.php?f=38&t=103897
Daarin staat dat er bij sleuteloverdracht een papier is getekend waar beide partijen schade erkennen maar dat er nog verder onderzoek nodig is voor de vergoeding te berekenen. Ik verstond hier uit dat er nog een bijeenkomst ging komen waar we onderling een akkoord gingen bereiken maar dat is dus niet gebeurd.
Ondertussen heb ik de 'facturen' doorgemaild gekregen. Dit na vraag van mij voor ik een afspraak bij de bank maak. Het zijn eigenlijk kasticketjes van verf en kuisproducten. De opdracht zelf is uitgevoerd door mensen die ze kenden. Hiervoor vragen ze 1400 euro voor uren van het schilderen + een goede 1000 euro voor de verf en daarnaast nog eens 270 euro voor het poetsgerief + uren. Dit een mooi totaalprijsje van 2670 euro. Onze waarborg is maar 1250 euro, dus dat wil zeggen dat we zelf nog een goede 1400 euro moeten bijleggen.
(Echt schade was er echter niet. Er was niets stuk. Het onderdeel poetsen geef ik volledig mijn akkoord maar het hele appartement verven? Nee. De muren waren hetzelfde toen we erin kwamen dan toen we eruit gingen.)
Ik heb hier zo'n gevoel dat wij voor de foutjes van de vorige huurders mogen opdraaien.
Mijn vraag: Hoe kan ik dit het beste aanpakken