huurcontract dat pas getekend is opzeggen

TomVlaeminck
Topic Starter

huurcontract dat pas getekend is opzeggen

#1 , 03 nov 2006 13:02

Hallo,
indien een huurcontract pas getekend is (3 dagen) tussen verhuurder en huurder om een appartement te huren vanaf 1/12/2006, en de huurder wenst hiervan afstand te doen, welke schadevergoeding dient de huurder dan te betalen aan de verhuurder ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 03 nov 2006 13:18

Ik vrees dat je gewoon alle bepalingen in dat contract zal moeten naleven en de huurwetgeving. 3 dagen geleden getekend of 3 maanden geleden getekend heeft er weinig mee te maken denk ik.

TomVlaeminck
Topic Starter

#3 , 03 nov 2006 13:39

en wil dit dan zeggen dat er een schadevergoeding betaald moet worden van 3 maand huur ?
Heb de huurwet al doorgenomen maar er wordt niets vermeld van de periode voor de eigenlijke startdatum van het contract... (1/12/2006).
Wie kan me daar een zekere uitleg over verschaffen ??

Reclame

koen999

#4 , 03 nov 2006 13:47

als u een huurcontract heeft van korte duur ( 3 jaar of minder ) kan u de huurovereenkomst zelfs niet eenzijdig opzeggen

als u er een heeft van 9 jaar, dient u vooropzeg en schadevergoeding te betalen

mijn advies: contacteer de verhuurder en pols eens wat hij ervan denkt,
misschien gaat hij akkoord met een kleine financiele vergoeding tenslotte heeft hij nog alle tijd een andere huurder te vinden
Laatst gewijzigd door koen999 op 08 nov 2006 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

dieke

#5 , 03 nov 2006 13:51

Zoals koen hier zegt, probeer zo snel mogelijk met de verhuurder overeen te komen. Laat hem weten dat je niet meer wil huren en stel voor om zelf een andere huurder te zoeken. Alles hangt af van de goodwill van de verhuurder want hij heeft alle recht om de wettelijk bepaalde schadevergoeding (afhankelijk van het soort contract) te eisen. Of er nu een nieuwe huurder gevonden wordt of niet. De periode die je nu nog rest tot de begindatum van het contract heeft daar niets mee te maken. Getekend is getekend.

Terug naar “Huren”