vraag

an59
Topic Starter

vraag

#1 , 27 jul 2010 16:35

vraag

deze procedure is nu al twee jaar bezig
door een fout van onze advocaat kon de we het vonnis niet uitvoeren
daar hij drie maanden huur bij de eisuitbreiding deed
in plaats van huurlasten zo als stroom en watter
de huurder betaald geen stroom en watter van 2008 tot heden niet
en de huur van december 2008 niet
nu 2010 april juni juli en waarschijnlijk augustus en zo lag als dit nu gaat duren
daar het gerecht niet werkt tot 1 september kunne we geen stappen onder nemen
het eerste vonnis was voor ons uitgesproken ze moes het pand verlaten binnen een maand
maar de rechter dacht drie maande huur achter stand
en volgens de wet moet je er dan uit
het gaat hier ook wel over het slopen van het pand
en is door de vorige verhuurder er ook uit gezet
zelfde reden
maar dat wisten we natuurlijk niet
nu hadden we dit laten betekenen maar ze tekende verzet aan
en (wij )advocaat moesten een verslag op maken en een stand punt in nemen
maar de tegen partij liet niets van zich horen
nu heeft onze advocaat een 747 aangevraagd

kunne we onder tussen niets doen dan allen maar toe kijken
we zullen deze zaak zeker winnen maar
hoe gaan we onze kosten innen een kale kip kun je niet plukken
moeten we nu al vragen aan de rechter dat hij loon beslag legt dan of hoe gaat dit in zen werk
ja laten betekenen door de deurwarder en dan verder

maar ze bezit niets alleen een loon van 1000€
hoe verloop dat dan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 jul 2010 17:43

Iedereen zal graag hebben dat er leestekens en hoofdletters gebruikt worden. :) Dat vergemakkelijkt het voor iedereen.

Inderdaad, ondertussen kan je alleen maar wachten tot de rechter een uitspraak doet.
Je kan wel via de beslagrechter reeds bewarend beslag leggen op de goederen/gelden die hij/zij bezit.
Ja, loonbeslag is een vorm van bewarend beslag onder derden. Je vraagt dat aan de beslagrechter. Als die dat toestaat, vorder je een gerechtsdeurwaarder die dan het nodige zal doen om het bewarend beslag te kunnen leggen. Alle bedragen worden dan geblokkeerd tot de rechter een uitspraak heeft gedaan, waarna je kan overgaan tot een uitvoerbaar beslag.

Op een loon van € 1000 kan beslag worden gelegd, maar in beperktere mate uiteraard.

Regeling:
- Geen beslagname onder € 978,00
- 20% tussen € 978,01 en € 1.050,00
- 30% tussen € 1.050,01 en € 1.159,00
- 40% tussen € 1.159,01 en € 1.268,00
- Alles boven € 1.268

Voorbeeld: € 1487,36 netto
o tot € 978,00 : niets
o van € 978,01 tot € 1.050,00 : 20%, nl. € 14,40
o van € 1.050,01 tot € 1.159,00 : 30%, % nl. € 32,70
o van € 1.159,01 tot € 1.268,00 : 40% nl. € 43,60
o boven € 1.268,01 : alles, nl. € 219,35

Totaal: € 310,05 vatbaar voor beslag

Het bedrag wordt wel nog eens verminderd als er kinderen ten laste zijn (€ 60/kind)

yeoldeinn

#3 , 27 jul 2010 17:55

Hoi Hoi Hoi!!
Middels dit systeem zal ik 61jaar zijn eer ik al m'n geld heb :cry:

Reclame

JohnD

#4 , 27 jul 2010 21:34

Leuk, maar wat heeft dit te maken met de post van an59 ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos

#5 , 27 jul 2010 22:37

Beiden ervaren eenzelfde situatie? Yeoldeinn heeft alleen eventjes uitgerekend tegen wanneer zij aan deze terugbetaling de haar verschuldigd achterstallen zou terug hebben...

Yeoldeinn je hebt in zekere zin nog geluk... hetzelde bedrag verdrievoudigt is nog niet voldoende om de rente (en ik reken dan aan een gemiddelde rentevoet)van al de achterstallen die dergelijke leeglopers me schuldig zijn te betalen... het kan dus best erger. Het beste wat ik je kan aanraden is gewoon een kruis over die achterstallen maken en verder gaan. Als er dan toch eens eentje met gewetenswroeging zijn schulden afbetaalt komt het nog als een leuke verassing...

En natuurlijk je schuldenaars regelmatig te volgen zodat je correct je vonnis kan laten uitvoeren vanaf het ogenblik dat ze terug een nagel hebben om hun g** te krabben. Op dat punt ben ik absolute volgeling van het bjibelse oog om oog principe.

bosprocureur

#6 , 27 jul 2010 22:59

Beiden ervaren eenzelfde situatie? Yeoldeinn heeft alleen eventjes uitgerekend tegen wanneer zij aan deze terugbetaling de haar verschuldigd achterstallen zou terug hebben...

Yeoldeinn je hebt in zekere zin nog geluk... hetzelde bedrag verdrievoudigt is nog niet voldoende om de rente (en ik reken dan aan een gemiddelde rentevoet)van al de achterstallen die dergelijke leeglopers me schuldig zijn te betalen... het kan dus best erger. Het beste wat ik je kan aanraden is gewoon een kruis over die achterstallen maken en verder gaan. Als er dan toch eens eentje met gewetenswroeging zijn schulden afbetaalt komt het nog als een leuke verassing...

En natuurlijk je schuldenaars regelmatig te volgen zodat je correct je vonnis kan laten uitvoeren vanaf het ogenblik dat ze terug een nagel hebben om hun g** te krabben. Op dat punt ben ik absolute volgeling van het bjibelse oog om oog principe.
Oog om oog ? het beste middel daartegen is de collectieve schuldbemiddeling dacht ik. Een paar jaar op de tanden bijten, zonder lastige deurwaarders en dergelijke, en ze zijn veilig voor vroeger schuldeisers.

Kan je er beter een kruis over maken, en je illusies opbergen.

Vandebos

#7 , 27 jul 2010 23:20

Zonder sarcasme, velen zijn niet in staat om een schuldbemiddeling succesvol af te ronden. Alhoewel het systeem een letterlijk "verlaat de gevangenis zonder betalen" kaartje is schrijven er zich velen op in maar doen weinigen de moeite om hun dossier te vervolledigen.

Eigen ervaring:

Afgeronde cijfers

Schuldenaar vergeet huurschuld van €5000 in te brengen in zijn dossier. Krijgt volledige kwijtschelding voor zijn dossier en is dan verbaasd dat ik later toch nog een deurwaarder op de koffie laat komen juist nadat een nieuwe wagen is aangekocht. Heeft braafjes betaald...

Schuldenaar is zodanig verslaafd dat deze tijdens spuiten niet beseft of hij nu bij zijn dealer, junkkrot, politiecel, schuldbemiddelaar of cel zit. Bemiddelaar trekt dus naar gerechtshof om schuldenaar uit bemiddeling te laten schrappen... Deze krijgt dus nadat hij een week uit "de bak"is en terug staat ingeschreven in het ouderlijk huis braafjes een deurwaarder over de vloer om inboedel op te schrijven...

Derde schuldenaar waar ik vind dat de bemiddelaar zijn boekje te buiten is gegaan. Het koppel gaat een schuldbemiddelingsprocedure aan, ik vul braafjes alle papieren in, plaats er de nodige bewijzen bij en stuur ze op. 8 maanden later krijgt iedere schuldenaar een as van de bemiddelaar dat deze zijn poging om een dossier samen te stellen opgeeft daar de schuldenaar zoveel tijd steekt in het in het zwart gaan werken dat er onvoldoende tijd overblijft voor een reguliere job waarop inhoudingen kunnen gebeuren. De brave man had zelf een aanbod gekregen om zijn tuin door hem te laten onderhouden voor €150 per maand...

Tot zover deze lezing uit de verzen der schuldbemiddelaars, boek drie, vers 28-30.

an59
Topic Starter

#8 , 30 jul 2010 17:38

Ze heeft ons laten weten dat ze tegen september er uitgaat .
We wilde dit op papier ondertekent .
Maar nu zeg ze dat ze dat al leen langs haar advocaat doet .
Ik denkt dat het weer is om tijd te trekken .
Heb onze advocaat het laten wetten in een mail
daar het nu weekend is .
en gevraagd of ze dat dan bevestigt kan krijgen van de tegen partij .

Terug naar “Huren”