2 problemen bij uittrede

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: 2 problemen bij uittrede

#16 , 30 jun 2010 19:56

Het registratiekantoor in Leuven is gehuisvest op de Philipssite. In het gebouw van financiën, eerste verdieping rechts. Er zijn geen kosten aan een opzoeking verbonden, (mogelijks wel voor de kopiën) en meestal kan men u wel onmiddellijk helpen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 30 jun 2010 22:26

Laatste vraagje, vanaf wanneer huurt u dat pand?

Wat betreft het inzagerecht in de stukken van de vergadering: De wetgever verwacht dat de huurder de statuten, reglementen en besluiten naleeft. Dit houdt in dat hij in de mogelijkheid dient te verkeren zich over deze te informeren. De wetgever voorziet via art 577-10 §4 BW eveneens dat een huurder verzet kan aantekenen tegen een beslissing van de vme hetgeen impliceert dat deze de beslissingen dient te kunnen raadplegen.

De effectieve basis van dit inzagerecht vind ik niet onmiddellijk terug doch ik heb een ballonnetje opgelaten bij een professionele kennis en misschien dat Pedro op het forum wel sneller is dan mijn mail... :mrgreen:

LAB
Topic Starter

#18 , 01 jul 2010 00:10

Het registratiekantoor in Leuven is gehuisvest op de Philipssite. In het gebouw van financiën, eerste verdieping rechts. Er zijn geen kosten aan een opzoeking verbonden, (mogelijks wel voor de kopiën) en meestal kan men u wel onmiddellijk helpen
bedankt voor de info! ik zal daar volgende week eens mijn licht gaan opsteken.

Reclame

LAB
Topic Starter

#19 , 01 jul 2010 00:11

Laatste vraagje, vanaf wanneer huurt u dat pand?
1 augustus 2006

Vandebos

#20 , 01 jul 2010 00:29

Dan handelt het hier om beslissingen genomen tijdens de loopduur van uw contract en kan de syndicus u in feite niet weigeren om inzage te geven in de stukken. Zeker daar het van goed algemeen beleid getuigt dat de syndicus de huurders op de hoogte brengt van alle beslissingen genomen door de AV die een invloed kunnen hebben op hun genot van het pand dat ze huren.

Ik laat u weten wat mijn mailtje oplevert.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#21 , 03 jul 2010 16:39

Los van het feit van wie het bed is .... het is weg ...

De eigenaar had zich moeten vergewissen van het feit dat het in feite ZIJN bed was ... staat er ergens in de teksten dat het bedden waren van huurder a b c....

Ik vermoed dat je best een aantal van de hierboven aangehaalde zaken eens in een aangetekende brief naar zowel XLeuven als naar de eigenaar kan sturen ...
Tekst best heel vriendelijk zoiets van ... zoals we in onze telefonische gesprekken hebben besproken en de gezegd en overeengekomen
enz enz enz zeker geen slapende honden wakker maken ...maar ondertussen is alles correct doorgegeven en jan je daar later terug op vallen.

Ik was eventjes aan het denken om ook klacht tegen onbekende in te dienen wegens het laten verdwijnen van uw bed in de kelder - op die wijze creëer je ook een begin van bewijs ... maar gezien er teksten bestaan van de AV is dit misschien overkill.

LAB
Topic Starter

#22 , 16 jul 2010 20:09

Ik heb ondertussen de verslagen van die eigenaarsvergadering bemachtigd, en de zaak is er niet eenvoudiger op geworden. In één verslag staat dat "er actie zal ondernomen worden" tegen het stapelen van bedden in de kelder, beginnend met een algemeen schrijven naar de huurders met een verwijzing naar het Reglement van Inwendige Orde. Maar in dat Reglement van Inwendige Orde staat helemaal niets over het stapelen van bedden of ander materiaal in de kelder.

Soit, ik zit ondertussen met een andere vraag. Ik heb naar de eigenaar een aangetekende brief gestuurd (en een copie naar X Leuven) met daarin "voor de goede orde" de bevestiging dat ik mijn deel van de telefonische afspraak ben nagekomen en een nieuw éénpersoonsbed gekocht heb. Mijn idee was: als de eigenaar die brief leest en niet reageert, moet ze bij uittrede niet komen klagen. Als ze wel reageert en de afspraak ontkent of bijkomende eisen stelt, weet ik tenminste waar ik aan toe ben en kan ik mij daarop al voorbereiden.
Nu ligt die brief in de post en de eigenaar haalt hem niet op. Wat als die brief na 14 dagen terug naar mij gestuurd wordt? Kan de eigenaar dan toch nog lastig doen bij uittrede? Of kan ik zeggen: "je had mijn brief maar moeten lezen en tijdig reageren"?

Vandebos

#23 , 16 jul 2010 20:45

Heeft U de brief ook via de gewone post verzonden?

Als het AS onbezorgd bij u terugkomt houdt u deze goed bij, onder geen beding opent U het schrijven. Laat dat maar over aan de griffier of de vrederechter mocht het nodig zijn.

De wet Peeters op de communicatiemiddelen stelt duidelijk dat kennisname van een schrijven veronderstelt wordt drie dagen na de eerste aanbieding van het schrijven. Als u nu naar de website van de post surft, het nummer ingeeft van de fiche en het document ligt nog bij de post dan heeft u eveneens de eerste datum van aanbieding in handen. Druk dit af. Weer een bewijs bij.

LAB
Topic Starter

#24 , 18 jul 2010 18:17

ik heb inderdaad een copie per gewone post verzonden. maar dat kan ik dus niet bewijzen.

en oh ja, ik ben naar het registratiekantoor geweest zoals je aangeraden had. noch het contract noch de plaatsbeschrijving zijn geregistreerd, en dus ook niet de bijlage bij de plaatsbeschrijving.
ondertussen heeft de syndicus na lang aandringen echter laten weten dat zij gemandateerd zijn door de eigenaar om de plaatsbeschrijving op te stellen en dus ook om bijlagen van huurders te aanvaarden, en dat de eigenaar dus niet kan weigeren om daarmee rekening te houden.

Toch nog iets van goed nieuws in de belachelijke soap die deze uittrede aan het worden is. Ik heb straks al meer geld verspild aan briefpapier, inkt en postzegels dan dat bed waard is.

Vandebos

#25 , 18 jul 2010 18:49

Kopie per gewone post hoef je niet te bewijzen, als je in het as hebt vermeld dat je het schrijven naast aangetekend eveneens per gewone post hebt verzonden zal het voor de bestemmeling byzonder moeilijk worden om nadien te claimen niets ontvangen te hebben... (tenzij hij muizen in zijn postbus kweekt..)

Alles bij elkaar kan men u niets maken.

Terug naar “Huren”