bed : is al de communicatie hieromtrent schriftelijk verlopen of mondeling?
mondeling. zoals gezegd ben ik altijd een correcte huurder geweest: ik heb altijd stipt betaald, altijd goed zorg gedragen voor de studio (die is nu in een betere staat dan toen ik erin trok!) en nooit aanleiding gegeven tot klachten of nooit zelf geklaagd. Toen ik de eigenaar belde voor dat bed, zei die dat ze dat enorm apprecieerde en dat ik mij geen zorgen moest maken over de uittrede aangezien zij even correct zou zijn als ik de voorbije jaren geweest was. Ik heb er dus niet aan gedacht om dat van dat éénpersoonsbed direct op papier te laten zetten; ik ben ervanuit gegaan dat zij desgevraagd tegenover X Leuven zou verklaren dat zij inderdaad zelf om een éénpersoonsbed gevraagd had. Uiteindelijk gaat het maar om een stom bed. Wie denkt er nu dat een eigenaar daarover moeilijk gaat doen tegenover een huurder die zo braaf geweest is als ik?
Mijn grootste zorg is ook niet dat bed, dat is uiteindelijk maar een beperkte kost. Het gaat er wel over dat ik mij zorgen begin te maken dat die uittrede helemaal niet zo correct zal verlopen als eerst beloofd en dat ik met een hele reeks onterechte kosten ga opgezadeld worden.
Ondertussen is de eigenaar immers ook al beginnen marchanderen: zij is bereid om het éénpersoonsbed dan toch te aanvaarden als ik in ruil de bijlage bij de plaatsbeschrijving laat vallen (ik denk er nog niet aan!).
Vandaar ook mijn vraag om advies: moet ik vanaf nu alles op papier zetten? Alles laten tekenen? Alles aangetekend versturen?
Hoe ver moet ik gaan voor een uittrede uit een studio?
En waartegen zit ik aan te kijken? Als de discussie over die bijlage bij de plaatsbeschrijving blijft bestaan, dan blijft waarschijnlijk de waarborg geblokkeerd? En dan? Eindigen we dan op den duur bij de vrederechter? Hoe ver kan dit gedreven worden?