Beste,
De vrederechter heeft het huurcontract ontbonden lastens de huurder. Op 30 juni zou de huuder de woning moeten verlaten.
De huurwaarborg werd aan mij vrijgegeven.
Nu betreft het hier een huurwaarborg van 3 maanden huur, die samen te stellen is via maandelijkse stortingen.
Gisteren ben ik met het vonnis naar de bank geweest.
De bankdirecteur meldde mij dat dit bedrag niet volstort werd en dan de huurder ondertussen gestopt is met deze maandelijkse stortingen.
De bankdirecteur kon mij niet vertellen of ze mij de volledige 3 maanden huur gaan betalen of enkel het geld dat er effectief op de huurwaarborgrekening staat.
Op het formulier dat getekend werd bij de opening van de huurwaarborgrekening staat: "De financiële instelling bevestigt dat een huurwaarborg van € 1800 zoals voorzien in de huurovereenkomst tussen de hierboven vernoemde huurder en verhuurder, toegekend is."
Verder staat er: "De verhuurder doet afstand van elk verhaal in rechte tegen de Spaarbank indien hij instemt met de vrijgave van de huurwaarborg vóór de beëindiging van de huurovereenkomst."
Wie weet er wat de bank mij moet/gaat uitbetalen? De volledige 3 maanden huur of het effectieve gestorte bedrag?
Alvast bedankt!
Groetjes