kan hij mij uitzetten

kimpeltje
Topic Starter

kan hij mij uitzetten

#1 , 27 apr 2010 12:19

ik ben in oktober samen met mijn ondertussen ex vriend hier komen wonen in een huisje
nu zijn we uit elkaar en mijn ex vriend verlaat de huurwoning
wel ik moet onder ocmw vallen omdat ik momenteel zonder werk zit en werk vinden is moeilijk aangezien ik 6 maanden zwanger ben.

toen wij hier in trokken wisten we dat de huisbaas geen meisje alleen wil omdat hij daar slechte ervaringen mee heeft.

kan hij mij daarvoor op straat zetten. ik kan de huur betalen en zeker wanneer ik werk heb want het is een lage huurprijs. ik heb al veel kans om na mijn zwangerschapsverlof ergens te kunnen beginnen werken dus da is zo geen probleem

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 apr 2010 15:36

punt een hebt u een huurcontract getekend en wat voor contract was dat?
punt 2 uitzetten kan alleen volgens de wettelijke regels - dus via een rechtbank.. argument het is een vrouw zal echt niet pakken
punt 3 ook al hebt u geen contract dan nog woont u daar - een bewijsmiddel is alvast dat u daar ingeschreven staat.

lees qua huurregels deze link
http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/21.pdf

ofwel een contract van beperkte duur ofwel een contract van onbeperkte duur vb van 3-6-9
In principe kan vb alleen worden uitgezet als u niet betaald of wanneer de eigenaar er zelf wil komen in wonen.... dus ernstige redenen die door de rechter kunnen gecontroleerd worden.

Ga zeker langs OCMW. Deze zullen kunnen moeten u de nodige back-up geven

Reclame

Terug naar “Huren”