huurprijs kot volledig te betalen tijdens werken?

Zamuilla
Topic Starter

huurprijs kot volledig te betalen tijdens werken?

#1 , 12 mar 2010 17:33

Laatst gewijzigd door Zamuilla op 09 mei 2010 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 12 mar 2010 17:47

Wat denk je? Mag de kotbaas na de verbouwingswerken/verbeteringswerken meer huur aan jou vragen?

Als jouw kot niet reglementair zou zijn, dan zoek je andere oplossingen.

Zamuilla
Topic Starter

#3 , 12 mar 2010 18:00

Laatst gewijzigd door Zamuilla op 09 mei 2010 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Vandebos

#4 , 12 mar 2010 20:12

Burgelijk wetboek betreffende verhuur:
Art. 1719. De verhuurder is, uit de aard van het contract, en zonder dat daartoe enig bijzonder beding nodig is, verplicht :
1° Het verhuurde goed aan de huurder te leveren;
2° Dat goed in zodanige staat te onderhouden dat het kan dienen tot het gebruik waartoe het verhuurd is;
3° De huurder het rustig genot daarvan te doen hebben zolang de duur duurt.

Art. 1720. De verhuurder is verplicht het goed in alle opzichten in goede staat van onderhoud te leveren.
Hij moet daaraan gedurende de huurtijd alle herstellingen doen, die nodig mochten worden, behalve de herstellingen ten laste van de huurder.

Art. 1724. Indien het verhuurde goed gedurende de huurtijd dringende herstellingen nodig heeft, die niet tot na het eindigen van de huur kunnen worden uitgesteld, moet de huurder die gedogen, welke ongemakken hem daardoor ook mochten worden veroorzaakt, en al zou hij gedurende de herstellingen het genot van een gedeelte van het verhuurde goed moeten derven.
Indien echter die herstellingen langer dan veertig dagen duren, wordt de huurprijs verminderd naar evenredigheid van de tijd en van het gedeelte van het verhuurde goed waarvan hij het genot heeft moeten derven.
Indien de herstellingen van dien aard zijn dat hetgeen noodzakelijk is voor de huisvesting van de huurder en van zijn gezin, daardoor onbewoonbaar wordt, kan hij de huur doen ontbinden.

Art. 1725. De verhuurder is niet verplicht de huurder te vrijwaren voor de stoornis die derden hem door feitelijkheden toebrengen in zijn genot, zonder dat zij overigens beweren enig recht op het verhuurde goed te hebben; onverminderd het recht van de huurder om hen in eigen naam te vervolgen.

yeoldeinn

#5 , 13 mar 2010 16:13

Neen, dat mag hij idd niet, want ik heb een contract ondertekend waarin het bedrag staat die ik dien te betalen voor mijn kot, wat contractbreuk zou zijn..

Dus hij mag alles renoveren, zonder dat dit door de huurder gevraagd is?

Ik betaal dan immers twee maanden voor geen keuken, badkamer te hebben en thuis te komen in een werf... wat ook niet in het contract staat..

Ik heb de kotbaas meerdere malen telefonisch en via e-mail aangesproken dat we de renovatie werken liever niet hebben

We zitten met 7 op kot, waarvan er 6 afstuderen. Waarschijnlijk renoveert de kotbaas daarom alles, zodat het aantrekkelijk is om te verhuren aan de volgende 6 huurders (wat natuurlijk te begrijpen is, maar wel vervelend voor ons)
Ik zit met een huurder die klaagt dat er niets gerenoveerd wordt, mischien kunnen jullie van woonst ruilen...
Jezus,hier word ik zo moe van...

Vandebos

#6 , 13 mar 2010 16:32

Neen, dat mag hij idd niet, want ik heb een contract ondertekend waarin het bedrag staat die ik dien te betalen voor mijn kot, wat contractbreuk zou zijn..

Dus hij mag alles renoveren, zonder dat dit door de huurder gevraagd is?

Ik betaal dan immers twee maanden voor geen keuken, badkamer te hebben en thuis te komen in een werf... wat ook niet in het contract staat..

Ik heb de kotbaas meerdere malen telefonisch en via e-mail aangesproken dat we de renovatie werken liever niet hebben

We zitten met 7 op kot, waarvan er 6 afstuderen. Waarschijnlijk renoveert de kotbaas daarom alles, zodat het aantrekkelijk is om te verhuren aan de volgende 6 huurders (wat natuurlijk te begrijpen is, maar wel vervelend voor ons)
Ik zit met een huurder die klaagt dat er niets gerenoveerd wordt, mischien kunnen jullie van woonst ruilen...
Jezus,hier word ik zo moe van...
Zolang je geen aangetekende ingebrekestelling krijgt voor losliggende trottoirtegels of een kras op de postbus die de huurder een aantal jaar eerder zelf heeft geplaatst behoor je niet tot het elite clubje... :shock:

Terug naar “Huren”