Voorbeeld van uittredings verslag voor garagebox

Bektronics
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Voorbeeld van uittredings verslag voor garagebox

#1 , 01 aug 2024 20:33

Beste forumleden.

Kan iemand mij op weg helpen om een uitredings verslag op te stellen i.v.m. het opzeggen van een garagebox.
Eventueel een voorbeeld met wat en hoe het moet opgesteld worden.
De syndicus die de beheerder is van de gargebox staat hierop dat er een uittredings verslag opgemaakt moet worden.(Hij wil op papier of er geen beschadigingen of dergelijke toestanden aanwezig zijn zodat hij eventueel de waarborg kan inhouden = geldwolfje !!!)
Let wel: ik vraag NIET om een opzeggings schrijven dat aangetekend moet verstuurd worden om deze garagebox op te zeggen, dit is mij wel duidelijk.
Alle info is natuurlijk welkom.Een voorbeeld zou zeer nuttig zijn.
Alvast mijn dank.

Thomas_A

#2 , 01 aug 2024 22:01

U bent de huurder? Wie is de verhuurder? Dat zijn toch de enige 2 partijen die hierbij betrokken zijn.

Wat heeft syndicus hiermee te maken? En anders stelt hij zelf maar een document op.

LYNX XX

#3 , 02 aug 2024 12:27

Sluit mij aan bij Thomas.

Uw huurcontract is tussen u en de verhuurder.

Bovendien heb ik zelf nog nooit een uittredingsverslag voor garagebox geweten. Maar ja het kan zijn. Maar dan is het aan de verhuurder ( of de syndicus die zijn zaken waarneemt ) om zulk verslag op te stellen; waarmee u moet akkoord gaan met de inhoud. Anders schrijft uzelf een kort verslagje : met de garagebox is in dezelfde staat als bij begin huurcontract, geen schade en vernielingen.

Reclame

justice speaker

#4 , 02 aug 2024 15:47

Tegenwoordig is ook voor een garagebox een plaatsbeschrijving verplicht.
Is er een intredende plaatsbeschrijving geweest bij het in huur nemen van de garage? Zo niet, hoeft er ook geen uitgaande te komen omdat men niets kan vergelijken met de toestand bij intrede en uitgaan.
Een plaatsbeschrijving kan onderling opgemaakt worden tussen huurder en verhuurder er hoeft geen expert aan te pas te komen.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Bektronics
Topic Starter

#5 , 14 okt 2024 17:33

Beste forumleden.
Hartelijk dank voor uw reactie's.
Heb nu zelf een uitredings verslag opgesteld voor de garagebox.
Er is geen intrede verslag opgemaakt bij aanvang van de huur, ik heb hier nooit een bladzijde voor moeten handtekenen.
Dus als ik goed begrijp kan ik als huurder, bij opzeg garagebox, zelf een uitreding verslag opmaken in drievoud, dus één voor elke partij en één voor de registratie. Huur garage loopt af op 30/11/2024. Ik nodig de verhuurder uit op 29/11/2024 omdat volgende dag op een zaterdag valt en hij niet kan komen. Is de verhuurder verplicht om het uitredings verslag te tekenen? Uiteraard zal ik ook foto's nemen van de lege garagebox. Graag uw deskundig advies. MVG ABE

Thomas Morus

#6 , 14 okt 2024 17:47

Waarom gaat u als huurder dat onnodige werk op u nemen?
Ik zou NIETS doen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105

#7 , 14 okt 2024 17:56

Als er geen intredend verslag is, is een verslag bij einde huur volledig overbodig.

Bektronics
Topic Starter

#8 , 15 okt 2024 16:21

Beste forumleden.

Hartelijk dank voor uw antwoorden. Ik wens zelf een uittreding verslag op te maken omdat ik de verhuurder, in dit geval de syndicus zelf, eigenaar is van de garagebox en ik deze persson voor geen haar vertrouw.
Zo wil ik mij veilig stellen om, mochten er in de toekomst problemen optreden, de nodige papieren in de hand te hebben als bewijsmateriaal dat de box in goede orde en zonder vernielingen of beschadegingen overgedragen is.
Hiervoor zal ik ook foto's nemen op de dag van de overname zelf die de toestand van de garagebox bevestigen.
Nog een kleine vraag: sinds wanneer is een intrede en uittredings verslag voor een garagebox verplicht bij wetgeving?
In afwachting van uw antwoord, alvast vriendelijke groeten. ABE

GB2702

#9 , 15 okt 2024 16:47

Op wat gaan ze zich baseren als er geen intredend verslag is? Dus als u zegt netjes alles achter te laten dan is de kous af en kunnen ze geen schadevergoeding gaan eisen mochten er toch "mankementen" optreden.

Terug naar “Huren”