Rente op huurwaarborg

Cocke
Topic Starter

Rente op huurwaarborg

#1 , 09 sep 2024 20:50

Beste,
Ik heb in 2015 een huurwaarborg van 1350€ moeten geven aan mijn toenmalige huisbazin. Nu 9 jaar later ben ik daar weg en heb 1363.92 waarborg terug gekregen. Klopt dit, want lees op internet dat er vanaf 1 januari 2011, 3.75% op zou zijn en dan klopt mijn bedrag dat ik terug gekregen heb niet.
Mvg,
Cocke

Freec
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 sep 2024 16:13

Stond de waarborg op een geblokkeerde rekening?

Cocke
Topic Starter

#3 , 10 sep 2024 17:08

was bij https://www.korfine.be/ meer weet ik niet.

Reclame

Thomas Morus

#4 , 10 sep 2024 17:21

Korfine:
De Huurwaarborg van Korfine wordt gevestigd in een specifiek kapitalisatiecontract (tak 26) bij een van volgende Belgische Verzekeringsmaatschappijen: N.V. Patronale Life, Federale Verzekering, Vereniging van Onderlinge Levensverzekeringen en N.V. CREDIMO. Dit contract omvat een kapitaalsgarantie en een gewaarborgde intrestvoet. U geniet gedurende opeenvolgende periodes van negen jaar van de vaste intrestvoet die geldt op het ogenblik van het ingaan van een periode.
De opbrengsten zijn onderworpen aan de roerende voorheffing, wel wordt er geen uitstapkost aangerekend. Er is geen verzekeringstaks verschuldigd, er is enkel een éénmalige instapkost. Op de Korfine Huurwaarborg is het Belgisch recht van toepassing. Kapitalisatieverrichtingen (tak 26) vallen niet onder het depositogarantiesysteem.":

Mogelijks werd er een deel van het bedrag ingehouden omdat er schade was in het appartement.
In uw contract staat vermeldt wat de gewaarborgde opbrengst is.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Cocke
Topic Starter

#5 , 10 sep 2024 18:35

Beste,
Expert heeft geen schade opgemeten in het appartement, maw: Was volledig in orde als ik vertrok ;-)

Thomas_A

#6 , 10 sep 2024 21:41

Dan zal u de gedetailleerde berekening moeten opvragen en indien niet afdoende via de vrederechter moeten gaan.

Cocke
Topic Starter

#7 , 12 sep 2024 22:59

Oké, Bedankt!!

Terug naar “Huren”