Mijn eenmanszaak stond uiteraard op mijn toenmalige domicilie, de vestiging stond daar ook geregistreerd (zoals altijd).
Ik was ergens van mening dat mijn eenmanszaak nog steeds daar ging staan maar blijkbaar verhuist dat automatisch mee, met je domicilie. Logisch natuurlijk.
Mijn eenmanszaak activiteiten stonden de laatste tijd op een laag pitje maar ik zou dit nu graag terug gaan oppikken, en heb zelfs misschien een fulltime zelfstandige opportuniteit.
In mijn huurcontract staat het volgende:
Bestemmingstype
Het hoofdgoed is ‘uitsluitend’ bestemd voor private bewoning (als hoofdverblijfplaats). De huurder
mag de huurgelden fiscaal niet als beroepslast in mindering brengen van zijn belastbaar inkomen. De
bestemming van het goed mag door de huurder niet worden gewijzigd zonder schriftelijke en
voorafgaande goedkeuring van de verhuurder.
-
Iedere eventuele fiscale meerlast in hoofde van de verhuurder (o.a. tweedeverblijftaks bij gebrek aan
inschrijving op het bevolkingsregister op het adres van de huurwoning) ingevolge het niet-naleven
van deze afspraken zal op de huurder verhaald worden.
Nu is dus mijn vraag: kan ik mijn activiteiten verder uitvoeren (evt zelfs fulltime) zonder dat mijn verhuurder hier extra kosten door krijgt? Aangezien ze letterlijk vermelden dat extra kosten op mij zullen verhaald worden, wil ik dat uiteraard ten allen tijde vermijden.
Ik dénk, als ik qua huurgelden etc niets als kost inbreng, dat ik dan safe zit. Maar klopt dit?
En wat met bijvoorbeeld forfaitaire huisvestingskosten, gaat dit doorsijpelen en zo toch voor extra kosten voor de verhuurder zorgen?