verhuurder beslist temperatuur

haroldvv
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

verhuurder beslist temperatuur

#1 , 06 jul 2024 23:51

Hallo,

Ik woon sinds december 2022 in een nieuwbouw appartement met een of andere warmtepomp installatie die geregeld en gecontroleerd word door de verhuurder maar nu is het probleem in de winter haalt dit toestel geen 17graden in mijn appartement en in de zomer blijft dat ding verwarmen tot 23graden omdat dit de "comfort temperatuur is".

Er werd wel leuk gezegd ja er waren tot voorheen problemen met het systeem die zijn er nu uit dus heeft men beslist dat de temperatuur in de zomer 23 graden gaat zijn ik ben het er niet mee eens en ben het eigenlijk moe aan het worden dat ze niets willen doen het gaat over een verhuurder die opgesplitst is in meer dan 20 bedrijven.

Buiten dat heeft mijn terras al een jaar open gelegen en heeft tot juni 2024 de ventilatie het niet of verkeerd gedaan plus minus 1300hPa druk in het appartement, ook zijn ze bijna elke maand langs moeten komen voor kleine dingen en vallen er gewoon dingen uit mekaar een stopcontact bijvoorbeeld.

Nu is er sprake van dat ik bovenop de huur van 950 euro ook nog eens bijna 200 euro per maand moet betalen voor verwarming en warm water wat mij al ruim 70 euro aan elektriciteit kost van het toestel in mijn appartement mijn vraag is wat kan ik hieraan doen?

loeki

#2 , 07 jul 2024 05:10

Verhuizen zou ik doen

CityBird

#3 , 07 jul 2024 07:13

Verhuizen lijkt mij idd de beste oplossing.

Herkenbaar verhaal trouwens. Veel van die nieuwe energiebesparingstechnieken staan vaak nog in hun kinderschoenen of zijn gewoonweg onbetrouwbaar. Condensatie, niet op een comfortabele temperatuur krijgen, hoge elektriciteitskosten, dikwijls pannes. Heel wat nieuwbouw kampt met vergelijkbare problemen en de verhuurder zit hier meestal zelf met de handen in het haar.

Hoe onlogisch het ook klinkt, zoek een wat ouder appartement met een beproefde individuele gasketel.

Reclame

Terug naar “Huren”