Opzeg

Kiana123
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Opzeg

#1 , 20 jun 2024 00:37

Naar aanleiding van mijn vraag 13/6 in verband met onbewoonbaarverklaring.

Opeens schiet mijn huisbaas dan toch wakker omdat hij weet dat het verslag bij de burgemeester ligt. Hij heeft tijd tot 2 juli ongeveer om alle problemen op te lossen. Aangezien hij daar mee bezig is denk dat het niet onbewoonbaar verklaard zal worden.

Ondanks dat ben ik het zo beu hier te wonen. Ik woon hier niet graag en de relatie met mijn huisbaas is niet goed. Ik wil weg. Mijn vraag is, of ik ondanks de onbewoonbaarheidsprocedure kan opzeggen. Doe ik dit best van zodra ik het resultaat van de burgemeester weet of probeer ik een minnelijk schikking te bekomen? Ik heb reeds een ander appartement gevonden.

Ik woon hier net geen twee jaar. Wil dit dan zeggen dat ik 1,5 maand waarborg terug moet geven + 3 maand huur (opzeg)? Wat als er een minnelijk akkoord is bekomen?

Met vriendelijke groet

Thomas_A

#2 , 20 jun 2024 06:48

Bij minnelijk akkoord ben u enkel verschuldigd wat u afspreekt in dat minnelijk akkoord. Zorg wel dat alles duidelijk is voor beide partijen.

Welke huurcontract heeft u?

- Indien huurcontract korte duur 3 jaar en einde opzeg valt in derde jaar: 3 maanden op voorhand opzeg en halve maand schadevergoeding. Schadevergoeding is 1 maand indien einde nog in tweede jaar valt.

- Indien huurcontract van 9 jaar en einde valt in derde jaar: 3 maanden op voorhand opzeg en 1 maand schadevergoeding. Schadevergoeding is 2 maanden indien einde nog in tweede jaar valt.

Freec

#3 , 20 jun 2024 10:34

Het is niet de bedoeling van een woningonderzoek, om onderuit een contract te kunnen.

Je kan natuurlijk altijd met de verhuurder proberen een overeenkomst te maken, hij heeft daar wel geen enkele verplichting in. Kan je toch iets overeenkomen, zorg dan dat het op papier staat.

Ik heb geen idee, over welke fouten het gaat in het woningonderzoek, en over welke categorie.
Soms kunnen fouten ’groots’ lijken, maar toch simpel op te lossen.

Reclame

Terug naar “Huren”