Beste leden, ik kom hier even mijn hart luchten in de hoop dankzij jullie ook goed advies te krijgen.
Ik huur een appartement op de eerste verdieping van een 2verdiepsgebouw. We hebben dus 1 onderbuur en 1 bovenbuur. Ik moet ook wel zeggen dat het een vrij oud, maar in goede staat verkerend, gebouw is maar met een niet al te denderende geluidsisolatie. Ik woon hier nu bijna 2 jaar. In't begin hadden we wel last van geluidshinder (zoals luidruchtig stappen) door de bovenbuur die toen alleen woonde. We hebben dat even vriendelijk aan hem duidelijk gemaakt en sindsdien ging dat beter. Totdat hij een lief had. Toen begon het 's nachts de spuigaten uit te lopen. Ze vonden het blijkbaar "leuk" om in't midden van de nacht hun "bedsport" te beoefenen. Ik heb hier nooit iets over gezegd omdat ik dat nogal "privé" vond. Maar op een dag kwam ik mijn huisbaas tegen en die vroeg me hoe het met mijn bovenbuur ging. En toen heb ik hem wel gezegd hoe het er aan toe ging. Hij is dan ook eens gaan spreken met mijn bovenbuur, zonder veel succes. Zijn reactie was "tis teken dat ik goed in bed ben". Wat er in mijn ogen absoluut niets mee te maken heeft aangezien het zijn bed zelf is die lawaai maakt.
Toen het uit was met zijn lief hebben we verder geen problemen meer gehad ermee. Tot hij een nieuw lief had. Ook nu beoefenen zij hun "bedsport" op in ons ogen onmogelijke uren, zoals deze nacht om 6u. Dit is voor ons geen leven zo. Elke week zijn we al wakker om 7u30 door het zoontje van zijn lief die heel de tijd van voor naar achter "loopt", en als het zoontje er niet is, worden we wakker door hun bedlawaai.
Ik heb vandaag al menig maal aan de deur geklopt om hen hierover aan te spreken, maar tevergeefs, ze doen hun deur niet open. Ik ben ten einde raad. Wat stellen jullie mij voor? Welke stappen kan ik eerst ondernemen?