Ik heb het volgende voor. Ik verhuur mijn studio aan een jongen die onder bewindvoering staat. De glazenachterdeur is kapot geschopt = helemaal gebarsten en die jongen zegt dat het zijn ex is die dat gedaan heeft. Maar ik zeg hem, tja dat kan wel maar jij bent mijn huurder dus ben jij aansprakelijk voor deze schade.
De advocaat/bewindvoerder weigert om die schade te herstellen en als ik hem vraag of de huurder een burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering heeft, dan weigert hij om hierop in te gaan. De huurder heeft zelf geen flauw idee of hij een verzekering heeft.
De studio staat nu te koop dus ik wil die deur en de andere schade herstelt hebben. En ik wil dus de advocaat aansprakelijk stellen omdat de huurder geen burgerlijke verzekering heeft en hij mij de schade weigert te vergoeden;
Hoe kan ik de advocaat aansprakelijk stellen, en ik wil het zonder advocaat doen want ik geloof niet dat een advocaat zijn best zal doen om een collega aansprakelijk te stellen; Dat is als je eigen nest bevuilen dus ik vertrouw het niet.